کد خبر: 544642
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۵ ۱۲:۵۵:۲۸
| |

درخواست اوکراین از سوئیفت برای تحریم بانک مرکزی روسیه

بانک مرکزی اوکراین از موسسه بین‌المللی سوئیفت خواست تا دسترسی بانک مرکزی روسیه به این سامانه را قطع کند.

درخواست اوکراین از سوئیفت برای تحریم بانک مرکزی روسیه
کد خبر: 544642
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۵ ۱۲:۵۵:۲۸

 بانک مرکزی اوکراین از سامانه  پیام رسان بین بانکی بین المللی موسوم به سوئیفت خواست تا دسترسی بانک مرکزی روسیه را قطع کند.

به گزارش فارس، اوکراین به دنبال آن است تا از این طریق توانایی روسیه برای انجام تراکنش های مالی بین المللی را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.

بر اساس بیانیه بانک مرکزی اوکراین، کی‌یف اعلام کرده این اقدام انزوای مالی بین المللی روسیه را تقویت کرده و ابزار موثری برای مقابله حداکثری با روسیه در فضای مالی است.

پس از آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین آمریکا، اروپا و برخی متحدان غرب شروع به تحریم بانک های بزرگ روسیه و شرکت های دولتی این کشور کردند و حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های ارزی روسیه را هم مسدود کردند.

اگرچه اتحادیه اروپا دارایی ها و ذخایر بانک مرکزی روسیه را تحریم کرده اما هنوز هم کشورهای عضو اتحادیه اروپا می توانند در شرایط اضطراری با این کشور تراکنش مالی داشته باشند.

چند هفته پیش اتحادیه اروپا دسترسی هفت بانک روسی به سوئیفت را مسدود کرد.

در صورتی که دسترسی بانک مرکزی روسیه هم به سوئیفت مسدود شود انجام تراکنش های مالی برای روسیه تا حدودی سخت تر خواهد شد و این کشور در بازپرداخت وام ها و بدهی های خود با مشکل مواجه می‌شود.

البته روس‌ها طی سال‌های گذشته یک سامانه جایگزین سوئیفت به نام SPFS راه اندازی کرده که این سامانه این امکان را فراهم می‌کند که در بستری مشابه سوئیفت پیام‌های بین بانکی رد و بدل شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها