کد خبر: 544598
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۵ ۱۰:۱۵:۲۶
| |

واشنگتن از بدبختی اوکراین سود می‌برد؟

گلوبال تایمز چین در سر مقاله خود عامل بحران اوکراین را به زمین ناتو و آمریکا و تعلل آن‌ها انداخت.

واشنگتن از بدبختی اوکراین سود می‌برد؟
کد خبر: 544598
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۵ ۱۰:۱۵:۲۶

ایالات متحده و ناتو که کلید حل مناقشه بین روسیه و اوکراین را در دست دارند، هیچ حرکت عملی برای پایان دادن به جنگ انجام نداده اند. در عوض، آنها همچنان در حال تشدید تضادها و تشدید تقابل هستند و موانعی برای مذاکرات روسیه و اوکراین ایجاد می کنند.

به گزارش خبرآنلاین، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه عازم اروپا شد و در اجلاس سران ناتو، اجلاس G7 و نشست شورای اروپا شرکت خواهد کرد. براساس گزارش رسانه ها، بایدن با متحدان اروپایی برای هماهنگی کمک های نظامی در مرحله بعدی با اوکراین همکاری و دور جدید تحریم ها را علیه روسیه اعلام خواهند نمود. اخیرا سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، هنگام اشاره به سفر اروپایی بایدن، بیان داشته روزهای سختی در اوکراین در پیش خواهد بود زیرا "این جنگ به راحتی یا به سرعت پایان نخواهد یافت." این یک "قضاوت" یا اظهارنظر در ایالات متحده نیست، بلکه یک جهت گیری دقیق از سوی واشنگتن است. واشنگتن آرزو می کند که جنگ تمام نشود، زیرا می تواند از این درگیری برای علایق ژئوپلیتیکی خود استفاده کند. به عبارت دیگر به دنبال سود بردن از بدبختی اوکراین است. حتی صدای اروپایی ها هم درآمده است و با تحویل تسلیحات واشنگتن به اوکراین مخالفت می کنند. بیشتر اروپایی ها به تدریج درک می کنند که ارسال کورکورانه تسلیحات به اوکراین در جهت عکس اهداف امنیتی است که آنها دنبال می کنند. اکنون بایدن به اروپا سفر می کند، زیرا آنها را در راستای اهداف خود متزلزل می بیند.

«بازکردن گره به عهده انجام دهنده است». درگیری روسیه و اوکراین نتیجه تشدید درگیری بین آمریکا و روسیه است و کلید مشکل در دست آمریکاست. اگر واشنگتن واقعاً می‌خواهد «روزهای سخت» مردم اوکراین ادامه پیدا نکند، پس چرا «هماهنگی» با اروپا برای ارسال سلاح به اوکراین و تحریم روسیه را انتخاب کرد و از گفتگوی مستقیم با روسیه خودداری می‌کند؟ پاسخ روشن است: ایالات متحده خواهان مذاکرات صلح واقعی نیست. واشنگتن در حال ترویج هژمونی تحت عنوان "دموکراسی" و ثروتمند شدن از جنگ به نام "صلح" است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها