انتقاد WHO از لغو محدودیتهای کرونایی در کشورهای اروپایی

​سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: کشورهای اروپایی شاهد افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ هستند چرا که خیلی زود به لغو محدودیت های کرونایی اقدام کردند.

انتقاد WHO از لغو محدودیتهای کرونایی در کشورهای اروپایی
کد خبر: 544399
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ ۱۱:۵۲:۰۴

"هانس کلوگه"، مدیر اروپایی سازمان جهانی بهداشت در یک نشست خبری گفت: کشورهای اروپایی که در حال حاضر افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ را تجربه می کنند، تا حدودی به دلیل برداشتن زودهنگام محدودیت های کرونایی دچار این وضعیت شده اند.

به گزارش ایسنا، همچنین افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ در اروپا، ناشی از شیوع زیر سویه BA.۲، نگرانیهایی را در مورد افزایش احتمالی موارد ابتلا در ایالات متحده به همراه داشته است. پیش از این "آنتونی فائوچی"، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماریهای عفونی ایالات متحده در اظهاراتی گفته بود که اگرچه ممکن است موارد ابتلا افزایش یابد، این افزایش ممکن است با رشد قابل توجهی موارد بستری در بیمارستان یا مرگ همراه نباشد.

مدیر اروپایی سازمان جهانی بهداشت افزود: آنچه ما شاهد هستیم این است که ۱۸ کشور از ۵۳ کشور در این منطقه با افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ طی یک هفته گذشته مواجه بوده اند. با این حال موارد مرگ و میر هنوز روند کاهشی دارد.

به نقل از پایگاه آکسیوس، وی تاکید کرد کشورهایی همچون انگلیس، ایرلند، آلمان، فرانسه، ایتالیا، یونان و قبرس شاهد افزایش قابل توجه موارد ابتلا هستند. یک دلیل آن قدرت سرایت بالاتر زیر سویه BA.۲ است، اما دلیل دیگر تصمیم این کشورها به لغو محدودیت‌های کرونایی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها