تدروس آدهانوم، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت:

افزایش جهانی موارد ابتلا به کرونا تنها «نوک کوه یخ» است

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد آمار جدید که نشان‌دهنده افزایش جهانی موارد ابتلا به کروناست، می‌تواند خبر از یک مشکل بسیار بزرگ‌تر باشد و به کشورها هشدار داد در برابر این ویروس هوشیار بمانند.

افزایش جهانی موارد ابتلا به کرونا تنها «نوک کوه یخ» است
کد خبر: 543699
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۶ ۰۹:۳۲:۲۹

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، آماری که نشان‌دهنده افزایش جهانی موارد ابتلا به کووید-۱۹ است می‌تواند با توجه به کاهش میزان آزمایش، خبر از یک مشکل بسیار بزرگ‌تر باشد و به کشورها هشدار داد که در برابر این ویروس هوشیار بمانند.

به گزارش فارس، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که پس از بیش از یک ماه کاهش، هفته گذشته موارد ابتلا به کرونا در سراسر جهان شروع به افزایش کرد و قرنطینه در آسیا و استان «جیلین» چین برای مهار شیوع این بیماری را در پی داشت. نهاد بهداشت و سلامت سازمان ملل افزود ترکیبی از عوامل باعث این خیزش شده، از جمله سویه بسیار قابل انتقال اُمیکرون و زیرشاخه BA.۲ آن و لغو تدابیر بهداشت عمومی و اجتماعی.

«تدروس آدهانوم» رئیس سازمان جهانی بهداشت به خبرنگاران گفت: «این افزایش با وجود کاهش آزمایش‌ها در برخی کشورها اتفاق می‌افتد، به این معنی که مواردی که می‌بینیم فقط نوک کوه یخ هستند». مقامات سازمان جهانی بهداشت گفتند که نرخ پایین واکسیناسیون در برخی کشورها که تا حدی ناشی از «میزان عظیم اطلاعات نادرست» است نیز در این افزایش دخیل است. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها