کد خبر: 544381
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ ۰۸:۴۹:۲۴
| |

مشاور امنیت ملی کاخ سفید:

هر توافقی که مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود، به‌سود منافع ملی آمریکا است

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری گفت هر گونه توافق با ایران که از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند، به سود منافع ملی ایالات متحده است.

هر توافقی که مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود، به‌سود منافع ملی آمریکا است
کد خبر: 544381
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ ۰۸:۴۹:۲۴

​جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری گفت هر گونه توافق با ایران که از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند، به سود منافع ملی ایالات متحده است.

 به گزارش انتخاب، سالیوان درباره امکان همکاری واشنگتن با مسکو درباره حصول توافقی برای احیای برجام، گفت، آمریکا بخشی از چنین توافقی خواهد بود که راه دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای را مسدود می‌کند. وی در ارتباط با نقش روسیه در توافق برجام در سال ۱۳۹۴ نیز گفت که روسیه انتقال اورانیوم غنی‌شده از ایران را پذیرفت تا ذخیره اورانیوم ایران زیر ٣٠٠ کیلوگرم باقی بماند.

به گفته جیک سالیوان «ارزش عملی» کار روسیه در این بود که ایران با چنین ذخیره اورانیومی دیگر توان آن را نداشت که در مدت زمان اندکی سلاح هسته‌ای تولید کند و بدین‌تریب برنامه هسته‌ای ایران تحت کنترل قرار گرفت. وی با تاکید بر جامعیت توافق مورد بحث، گفت نباید در هیچ بخش خاصی از توافق جدید بر کشور خاصی تکیه کرد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در بخش دیگری از سخنانش در ارتباط با اهداف روسیه در تهاجم به اوکراین گفت مسکو سه هدف انقیاد اوکراین، ارتقای موقعیت بین‌المللی خود، و ایجاد تفرقه و تضعیف کشورهای غربی را دنبال می‌کرد که در هر سه عرصه ناکام ماند.

جیک سالیوان در ادامه افزود ایالات متحده از طریق ارسال تسلیحات دفاعی به اوکراین، اعمال تحریم‌های اقتصادی بی‌سابقه علیه روسیه، و کمک به افزایش قدرت دفاعی جناح شرقی ناتو، به مقابله با روسیه برخاسته است.

سالیوان در ارتباط با سفر روز چهارشنبه جو بایدن به اروپا گفت توقف‌گاه نخست رئیس جمهوری ایالات متحده بروکسل خواهد بود و وی در آنجا در نشست اضطراری ناتو و همچنین نشست گروه-٧ شرکت خواهد کرد. به گفته مشاور امنیت ملی کاخ سفید، آقای بایدن سپس به لهستان خواهد رفت و با رئیس جمهوری این کشور دیدار خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها