نخست وزیر ژاپن:

تصمیم مسکو برای خروج از گفتگو درباره صلح با توکیو بسیار سخت بود

در واکنش به اقدام مسکو در توقف مذاکرات با توکیو، نخست وزیر ژاپن در سخنانی اعلام کرد: تصمیم روسیه برای خروج از گفتگو درباره پیمان صلح با ژاپن بسیار سخت بود.

تصمیم مسکو برای خروج از گفتگو درباره صلح با توکیو بسیار سخت بود
کد خبر: 544285
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۲ ۱۰:۱۳:۳۵

در واکنش به اقدام مسکو در توقف مذاکرات با توکیو، «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن اعلام کرد: تصمیم روسیه برای خروج از گفتگو درباره پیمان صلح با ژاپن بسیار سخت بود.

به گزارش مهر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نخست وزیر ژاپن در این خصوص ادامه داد: برنامه‌های ژاپن با وجود غیرممکن بودن تداوم مذاکره با روسیه، در حال حاضر تغییری نکرده است.

دبیر کابینه ژاپن هم در این باره گفت: توکیو اعتراض خود را در خصوص تصمیم مسکو برای خروج از مذاکرات توافق صلح، به مسکو ارسال کرده است.

این در حالیست که وزارت خارجه روسیه دیروز دوشنبه اعلام کرد که مسکو اقداماتی را علیه تحریم‌های اعمال شده از سوی توکیو انجام داده است.

این وزارتخانه در ادامه خاطر نشان کرد که روسیه در شرایط کنونی قصد مذاکره درباره معاهده صلح با ژاپن را ندارد.

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که مسکو گفتگوها و مذاکرات با توکیو را درباره فعالیت‌های مشترک در جزایر کوریل، متوقف کرده است.

گفتنی است که توکیو و مسکو برای دهه هاست که در حال رایزنی برای دست یابی به یک معاهده صلح برسر مناقشات ارضی بین دو طرف هستند که از پایان جنگ جهانی دوم به این سو مطرح بوده است.

در سال ۱۹۴۵، کل مجمع الجزایر به اتحاد جماهیر شوروی سابق واگذار شد. توکیو ادعاهایی بر جزایر «ایتوروپ»، «کوناشیر»، «شیکوتان» و گروهی از جزایر خالی از سکنه داشت.

وزارت خارجه روسیه بارها اعلام کرده است که حاکمیت مسکو بر جزایر یاد شده در حقوق بین‌الملل محفوظ داشته شده است و نمی‌توان آن را زیر سوال برد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها