کرملین احتمال آتش‌بس در زمان مذاکرات پوتین و زلنسکی را رد کرد

سخنگوی کرملین با بیان اینکه ملی‌گرایان اوکراینی اجازه خروج غیرنظامیان از مناطق درگیری را نمی‌دهند، گفت مسکو با مأموریت نیروهای حافظ صلح ناتو در اوکراین مخالف است.

کرملین احتمال آتش‌بس در زمان مذاکرات پوتین و زلنسکی را رد کرد
کد خبر: 544216
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۱ ۱۲:۲۶:۵۵

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) هرگونه آتش‌بس در زمان مذاکرات با اوکراین را رد کرد.

به گزارش فارس، پسکوف طی نشست خبری در کرملین در پاسخ به سوالی درباره احتمال توقف جنگ در اوکراین در زمان مذاکرات بین «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «ولودیمر زلنسکی» همتای اوکراینی گفت: «قبل از برگزاری نشست بین پوتین و زلنسکی، ابتدا باید پیشرفت اساسی حاصل شود».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی ادعای نبود گذرگاه‌های بشردوستانه در شهرهای اوکراین را دروغ خوانده و تاکید کرد که ملی‌گرایان و افراطی‌های اوکراینی به غیرنظامیان اجازه خروج نمی‌دهند.

سخنگوی کرملین با بیان اینکه مسکو نسبت به ایده «مأموریت حفظ صلح» برای هر یک از کشورهای ناتو در اوکراین نگرش منفی دارد، توضیح داد: «ممنوعیت عرضه نفت روسیه منجر به وخامت جدی تراز انرژی در اروپا خواهد شد».

پسکوف ادامه داد: «مذاکرات صلح با اوکراین آنطور که باید پیشرفت چندانی ندارد. روسیه آماده است سریعتر از طرف اوکراینی در مذاکرات وارد عمل شود».

بر اساس این گزارش، وی با بیان اینکه تحریم نفت به تعادل انرژی در اروپا آسیب می‌رساند، توضیح داد: «واشنگتن در صورت تحریم نفتی چیزی از دست نخواهد داد، اما اروپا با ضربه سختی مواجه خواهد شد».

پیش از این نیز علی‌رغم هشدار روسیه درباره احتمال وقوع فاجعه انسانی در ماریوپل، دولت اوکراین از تسلیم کردن این شهر سر باز می‌زند.

در ۲۴ فوریه، روسیه در پاسخ به درخواست کمک از سوی جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک (جدایی‌طلبان شرق اوکراین)، عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که «غیر نظامی‌سازی و نازی‌زدایی» از اهداف کلیدی این عملیات است. مسکو بارها تاکید کرده که هیچ برنامه‌ای برای اشغال اوکراین ندارد و تاکید می‌کند که نیروهای مسلح روسیه فقط زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهند. ایالات متحده و متحدانش، از جمله ژاپن، با اعمال تحریم‌های جامع علیه روسیه به اقدام مسکو واکنش نشان دادند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها