یکی از رهبران "چارچوب هماهنگی" عراق:

ایران حاکمیت ما را نقض نکرد بلکه از آن حفاظت کرد

یکی از مسئولان عراقی با اشاره به حمله موشکی ایران به مرکز راهبردی رژیم صهیونیستی در اربیل اعلام کرد که ایران با این اقدام حاکمیت عراق را نقض نکرد.

ایران حاکمیت ما را نقض نکرد بلکه از آن حفاظت کرد
کد خبر: 543824
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۷ ۱۰:۵۳:۱۴

 عائد الهلالی، یکی از رهبران "چارچوب هماهنگی" عراق در گفت وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم درخصوص حمله موشکی ایران به مرکز راهبردی رژیم صهیونیستی در اربیل گفت: مواضع یک بام و دو هوا در این زمینه صحیح نیست زیرا اگر درخصوص نقض حاکمیت صحبت کنیم جنگنده های ما نیز تروریست هایی مانند "قرداش" و غیره را در سوریه مورد هدف قرار داد، آیا این نقض حاکمیت نیست؟ این مساله با هماهنگی قبلی با دمشق انجام شد تهران نیز اعلام کرد که قبل حمله، با بغداد هماهنگ کرده بود.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: دولت فدرال عراق ضعیف است و اگر ضعیف نبود چرا شکایت بین المللی علیه ترور شهید ابومهدی المهندس، فرمانده پیروزی برداعش و شهید قاسم سلیمانی، مهمان عراق مطرح نکرد؟ بنابراین تمام این محکومیت ها و غیره پایان یافت است. همه به یاد دارند که ایران در حفظ حاکمیت عراق مشارکت کرد. نیروهای این کشور وارد کشور ما شدند و از نیروهای ما حمایت کردند تا گروهک داعش را شکست دهند.

الهلالی خاطرنشان کرد: ایران نباید به نقض حاکمیت عراق متهم شود زیرا این کشور بغداد  را از وجود طرف های اسرائیلی در عراق با خبر کرده بود و برخی شخصیت های ایرانی از طریق همین پایگاه ها مورد هدف قرار گرفتند.

عضو چارچوب هماهنگی در ادامه گفت: حمله به اربیل بر گفت وگوهای سیاسی میان احزاب تاثیر نخواهد گذاشت و این مساله به پایان رسیده است.

وی در پایان تاکید کرد: سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد که حمله به اسرائیلی ها در اربیل با موافقت و هماهنگی دولت عراق انجام شد و براساس گفته های وی اهداف اسرائیلی دیگری در عراق نیز وجود دارد و این مساله را به دولت عراق اعلام کرده اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها