کد خبر: 543814
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۷ ۰۹:۴۱:۰۸
| |

استرالیا ۱۱ بانک دیگر روسیه را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرد

دولت استرالیا در راستای واکنش‌ها به تهاجم روسیه به اوکراین، از اعمال مجموعه جدیدی از تحریم‌ها علیه ۱۱ بانک و نهاد دولتی و ۲ تاجر روس در این کشور اقیانوسیه خبر داد.

استرالیا ۱۱ بانک دیگر روسیه را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرد
کد خبر: 543814
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۷ ۰۹:۴۱:۰۸

 با این اقدام جدید که تحریم‌ها علیه صندوق سرمایه‌گذاری ملی و وزارت دارایی روسیه را شامل می‌شود، دولت استرالیا اطمینان داد «اکثر دارایی‌های بانکی روسیه همراه با همه نهادهایی که بدهی‌های دولتی روسیه را مدیریت می‌کنند، اکنون تحت پوشش تحریم‌ها هستند».   

به گزارش ایرنا، در بیانیه‌ای که توسط وزارت امور خارجه استرالیا منتشر شد، آمده است، این ۱۱ بانک جدید، تقریبا ۸۰ درصد از کل دارایی‌های بانکی در روسیه را تشکیل می‌دهند.  

بر اساس این بیانیه رسمی کانبرا همچنین تعداد افراد دارای کسب‌وکار و منافع تجاری در استرالیا که تا کنون تحریم شده‌اند به ۴۱ نفر رسید.  در میان این افراد «رومان آبرامویچ» مالک باشگاه چلسی و «الکسی میلر» مدیر عامل «گازپروم» دیده می شوند.  

در متن این بیانیه آمده است: دولت استرالیا عمیقا متعهد به تحمیل هزینه‌های هنگفت بر روسیه است. این امر، افراد دارای اهمیت اقتصادی و استراتژیک برای روسیه را نیز شامل می‌شود که از رژیم پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) حمایت کرده و از آن سود برده‌اند.

به گزارش شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی، "دریپاسکا" رئیس شرکت آلومینیوم روسی روسال (Rusal) یکی از افراد تحریم شده و صاحب ۲۰ درصد از سهام پالایشگاه "کوئینزلند آلومینا لیمیتِد" در گلادستون در شرق استرالیا است.  

"وکسلبرگ" از دیگر افراد تحریم‌شده بوده که دارای منافع تجاری در شرکت "اوریجین انرژی" (Origin Energy) به عنوان یکی از مهم‌ترین شرکت‌های برق استرالیا است.

استرالیا که از آغاز جنگ اوکراین، کمک‌های بشردوستانه خود به این کشور اروپای شرقی را گسیل کرده است، پیشتر تحریم‌هایی علیه ده‌ها نهاد مالی روس اعمال کرده است. همچنین این کشور تا کنون حدود ۴۵۰ نفر از جمله ولادیمیر پوتین و سایر مقام‌های عالی‌رتبه را از سفر به استرالیا منع کرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها