کد خبر: 543592
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۱۶:۴۹:۵۰
| |

تسلط نیروهای صنعاء بر ده‌ها موضع در شمال‌غرب یمن

منابع یمنی گزارش دادند که ارتش این کشور توانسته ده‌ها موضع را در شمال غرب یمن آزاد کند و تجهیزات ائتلاف سعودی را به غنیمت بگیرد.

تسلط نیروهای صنعاء بر ده‌ها موضع در شمال‌غرب یمن
کد خبر: 543592
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۱۶:۴۹:۵۰

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با مشارکت تمام یگان‌های نظامی این کشور توانست در یک عملیات تهاجمی گسترده از دو مسیر، ۱۱ روستا و ده‌ها مواضع «منافقین و مزدوران» سودانی در استان حجه (شمال غرب صنعاء) را آزاد کنند.

به گزارش فارس، بنابر گزارش پایگاه خبری «الاعلام الحربی»، مجموع مساحت آزادشده حدود ۲۶ کیلومتر مربع برآورد می‌شود و ارتش یمن موفق شده است در قالب عملیات یادشده روستای «الظهر»، «العکاشیه»، «النقرمه»، «جرب المهجم»، «المعطف»، «المنجوره»، «بنی کینه الشرقی»، «الفندق»‌، «القریه البیضاء» و «الشبکه» را آزاد کند.

طبق این گزارش، در پی این حمله، تلفات سنگین و خسارات مادی فراوانی به نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی وارد شده است.

الاعلام الحربی همچنین خبر داد که به دنبال این عملیات تهاجمی، بیش از ۲۰۰ منافق و مزدور سودانی کشته و زخمی شده‌اند و افراد باقی‌مانده ضمن رها کردن خودروها و تجهیزات نظامی خود پا به فرار گذاشته‌اند. 

بر اساس این گزارش، نیروهای ائتلاف سعودی نیز سعی کردند در جریان این عملیات با ده‌ها حمله هوایی از مزدوران پشتیبانی کنند؛ اما موفق نشدند و ارتش یمن تجهیزات بر جای مانده را به غنیمت گرفت.

یمن

یمن

یمن

یمن

یمن

یمن

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها