کد خبر: 543085
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۳ ۱۰:۴۲:۱۳
| |

یک روزنامه چاپ کره جنوبی خبر داد:

آزمایش احتمالی موشک بالستیک قاره‌پیما توسط پیونگ یانگ

یک روزنامه چاپ کره جنوبی به نقل از منابع مطلع گزارش داد که سئول نگران آزمایش احتمالی موشک بالستیک قاره‌پیما توسط کره شمالی است.

آزمایش احتمالی موشک بالستیک قاره‌پیما توسط پیونگ یانگ
کد خبر: 543085
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۳ ۱۰:۴۲:۱۳

بعد از دو آزمایش موشکی اخیر کره شمالی روی سامانه پرتاب ماهواره‌ای، مقام‌های سئول از احتمال آزمایش موشک قاره‌پیما توسط پیونگ‌یانگ خبر می‌دهند.

به گزارش فارس، رسانه‌های محلی کره جنوبی امروز (دوشنبه) به نقل از منابع ناشناس گزارش دادند که دولت سئول معتقد است کره شمالی احتمالا یک موشک بالستیک قاره‌پیما (ICBM) را در همین هفته آزمایش کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، روزنامه «چوسان ایلبو» گزارش داد که دفتر «مون جائه این» رئیس‌جمهور مستعفی کره جنوبی - که آخرین روزهای خود را در این سمت طی می‌کند - به «یون سوک یول» رئیس‌جمهور منتخب این کشور گفته که پرتاب آزمایشی موشک قاره‌پیما توسط کره شمالی قریب‌الوقوع است و اگر روز دوشنبه انجام شود تعجب آور نخواهد بود.

در این گزارش به نقل از یک مقام ناشناس در دفتر رئیس جمهور منتخب آمده است که «سو هون»، مشاور امنیت ملی مون، روز شنبه در مورد مسائل مربوط به سیاست خارجی و امنیتی به یون توضیح داده است.

سخنگوی دفتر رئیس‌جمهور مستعفی کره جنوبی نیز گفت که سو در مورد تحرکات اخیر کره شمالی از جمله شلیک‌های موشکی اخیر، بحران اوکراین و مسائل دیگر، به رئیس‌جمهور منتخب گزارش‌هایی داده است، اما از اظهار نظر در مورد گزارش روزنامه چوسان ایلبو خودداری کرد.

خبرگزاری یونهاپ نیز به طور جداگانه گزارش داد که هم کره جنوبی و هم آمریکا نشانه‌هایی از آزمایش احتمالی موشک بالستیک توسط کره شمالی در روزاهای آینده را شناسایی کرده‌اند.

به نوشته رویترز، وزارت اتحاد کره جنوبی که به امور بین دو کره رسیدگی می‌کند، از پیونگ یانگ خواست فورا اقداماتی را که «در تضاد با صلح و ثبات و تشدید تنش یکجانبه است» متوقف کند و به گفتگو بازگردد.

واشنگتن و سئول نیز روز جمعه در بیانیه‌ای مشترک گفتند که کره شمالی در دو پرتاب اخیر خود از بزرگترین موشک قاره‌پیما استفاده کرده است که به بهانه آماده سازی پرتاب ماهواره بود.

این سامانه موشکی که به «هواسونگ-۱۷» معروف است، در رژه نظامی در پیونگ‌یانگ در سال ۲۰۲۰ رونمایی شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها