کد خبر: 537661
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ۲۰:۴۶:۱۸
| |

عراق از روسیه، فرانسه و پاکستان جنگنده و پهپاد می‌خرد

یک منبع امنیتی عراقی خبر داد که بغداد قصد دارد برای خرید پهپاد و تانکهای پیشرفته، یک هیأت بلندپایه امنیتی به روسیه، فرانسه و پاکستان اعزام کند.

عراق از روسیه، فرانسه و پاکستان جنگنده و پهپاد می‌خرد
کد خبر: 537661
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ۲۰:۴۶:۱۸

منابع عراقی خبر دادند که این کشور در حال برنامه‌ریزی است تا بتواند توانمندیهای دفاعی خود را در زمینه‌های هوایی و زمینی ارتقا دهد و در همین راستا در تلاش است که تجهیزاتی را خریداری کند.

به گزارش فارس، خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از یک منبع بلندپایه امنیتی گزارش داد، طرحهایی برای افزایش تعداد تانک‌ها، لشکرها و گردان‌ها به منظور افزایش توانمندی‌های ارتش عراق وجود دارد؛ به نحوی که نیروهای عراق در حال حاضر از تانک های آمریکایی آبرامز و تانکهای روسی تی-۹۰ استفاده می‌کنند.

این منبع خبر داد که عراق قصد دارد برای خرید پهپاد و تانکهای پیشرفته، یک هیأت بلندپایه امنیتی به روسیه، فرانسه و پاکستان اعزام کند.

در همین ارتباط، پایگاه خبری «دیفنس نیوز» به نقل از نورمن ریکلفس، رئیس بخش مسائل ژئوپلیتیک مؤسسه (NAMEA) گزارش داد که ارتش عراق به دنبال دستیابی به چند سامانه دفاعی از منابع مختلف است. ریکلفس خبر داد که فرانسه پیشنهاد فروش ۲۰ پهپاد به بغداد را داده است و وزارت دفاع عراق نیز در حال بررسی این مسائل فنی است.

وی با بیان اینکه عراق قصد دارد جنگنده‌های فرانسوی «رافال»، پهپاد و توپ خریداری کند، تأکید کرد، قرار است به زودی، یک هیأت عراقی برای بازرسی پهپادها به فرانسه سفر کند.

به گفته این کارشناس غربی، عراق همچنین در حال مذاکره درباره پهپادهای پاکستانی است؛ به نحوی که اسلام آباد، پیشنهاد فروش ۲۰ پهپاد را مطرح کرده است، اما وزارت دفاع همچنان در حال بررسی این پیشنهاد است.

وی با بیان اینکه نیروی هوایی عراق قصد دارد ۱۴ فروند جنگنده رافال را با هزینه‌ای بالغ بر ۲۴۰ میلیون دلار خریداری کند، گفت: قرار است [پول خرید این جنگنده‌ها]، به جای پول نقد با نفت پرداخت شود. نیروی هوایی [عراق همچنین] در آستانه خرید هواپیمای آموزشی قرار دارد».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها