مذاکره‌کننده انگلیس:

تروئیکای اروپایی آماده توافق در وین هستند

نماینده انگلیس در مذاکرات هسته‌ای در وین مدعی شد که سه کشور اروپایی آماده توافق در مذاکرات رفع تحریم‌ها هستند.

تروئیکای اروپایی آماده توافق در وین هستند
کد خبر: 542596
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۰ ۲۰:۰۱:۳۱

«استفانی القاق» نماینده انگلیس در مذاکرات هسته ای وین از ایجاد وقفه در گفت وگوهای وین ابراز تاسف کرد.

​به گزارش فارس، وی در پیامی توییتری نوشت: «عمیقا از وقفه در گفت‌وگوهای وین ناامید شدم. توافقی جامع و عادلانه روی میز، آماده برای نتیجه گیری قرار دارد».

نماینده انگلیس در مذاکرات هسته‌ای اضافه کرد: «ایران و آمریکا سخت برای حل موضوعات نهایی کار کرده‌اند. تروئیکای اروپایی نیز هم اکنون آماده به سرانجام رساندن این توافق هستند».

وی در پایان نوشت: «عوامل خارجی باید طی روزهای آتی حل شوند در غیر این صورت احتمالا توافق از بین خواهد رفت».

در حالی که امروز (جمعه) ۲۰ اسفند ماه علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و «انریکه مورا» معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده گفت‌وگوها در چارچوب دور هشتم رایزنی‌ها به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران در حال مذاکره بودند، «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که دیروز تلفنی با حسین امیرعبداللهیان نیز درباره این مذاکرات گفت‌وگو کرده بود از ضرورت وقفه در مذاکرات به دلیل آنچه عامل خارجی از آن نام برد خبر داد. 

بورل در این زمینه در توئیتی نوشت: به دلیل عوامل خارجی به وقفه در گفت‌وگوهای وین نیاز است. متن نهایی اساسا آماده و روی میز است. به‌عنوان هماهنگ‌کننده، من به همراه تیمم به ارتباط با همه اعضای برجام و ایالات متحده برای غلبه بر وضعیت فعلی و نهایی کردن توافق ادامه خواهم داد.

در همین خصوص شنیده شده که این وقفه اعلام شده به پیشنهاد هماهنگ کننده گفت‌وگوها صورت می‌گیرد و طرف‌ها بعد از این وقفه هم تصمیم دارند روند مذاکرات را ادامه دهند و در همین زمینه نیز رایزنی‌ها به صورت فعال از پایتخت‌ها ادامه خواهد یافت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها