کد خبر: 500338
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۹ ۰۸:۴۲:۴۴
| |

فشار مشترک آمریکا، فرانسه و عربستان بر مقامات لبنان برای حل بحران سیاسی و اقتصادی

وزرای خارجه ایالات متحده، فرانسه و عربستان سه شنبه از مقامات سیاسی لبنان خواستند تا برای حل بحران کشورشان با یکدیگر همکاری کنند.

فشار مشترک آمریکا، فرانسه و عربستان بر مقامات لبنان برای حل بحران سیاسی و اقتصادی
کد خبر: 500338
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۹ ۰۸:۴۲:۴۴

اعتمادآنلاین| آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که در حاشیه مذاکرات G-20 جلسه‌ای با ژان ایو لودریان و فیصل بن فرحان، همتایان فرانسوی و عربستانی خود برگزار کرده و پرونده لبنان را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بلینکن در توییتی نوشت: "با فیصل بن فرحان و ژان ایو لودریان بحث مهمی داشتیم در مورد لزوم اقدام رهبران سیاسی لبنان برای معرفی رهبری واقعی که مدت‌هاست انتظار برای آن طولانی شده تا اصلاحات را اجرا، ثبات در اقتصاد را ایجاد و آسایش را برای مردم لبنان که به شدت به آن نیاز دارند به ارمغان آورد."

لبنان از زمان انفجار بندر بیروت در 4 اوت سال 2020 که منجر به کشته شدن بیش از 200 تن و تخریب مناطق وسیعی در پایتخت لبنان شد، دولت کارآمدی نداشته است.

آشفتگی سیاسی در لبنان باعث ایجاد بحران اقتصادی شده که از پیامدهای آن تشکیل صف‌های طولانی مقابل ایستگاه‌های توزیع سوخت، وخیم شدن نرخ ارز لیر و اعتراضات روزانه مردم این کشور است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها