کد خبر: 542270
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ ۱۶:۲۱:۲۵
| |

اتهام‌زنی وزارت دادگستری آمریکا علیه شهروند روسی-آمریکایی

​رسانه های روسیه گزارش دادند، بر اساس اعلام وزارت دادگستری آمریکا، النا برانسون، رئیس شورای جامعه روسهای ایالات متحده آمریکا که شهروند دوتابعیتی آمریکایی-روسی است از سوی واشنگتن متهم به فعالیت به عنوان مامور خارجی روسیه بدون انجام امور ثبتی مناسب شده است.

اتهام‌زنی وزارت دادگستری آمریکا علیه شهروند روسی-آمریکایی
کد خبر: 542270
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ ۱۶:۲۱:۲۵

بر اساس بیانیه این وزارتخانه دولت آمریکا، "النا برانسون"، ۶۱ ساله با شروع فعالیتش دست کم از سال ۲۰۱۱ به نمایندگی از دولت روسیه و مقامات روسی با هدف پیشبرد منافع روسیه در آمریکا کار کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت دادگستری آمریکا تصریح داشته است: برانسون به رغم الزامی بودن ارسال اطلاعیه برای دادستان کل آمریکا از جمله به جهت ثبت نام تحت قانون موسوم به قانون ثبت ماموران خارجی، فعالیتش را به اطلاع نرساند.

بر طبق اعلام دادستانی، برانسون به سازماندهی نشستهای مقامات روسیه با سیاستمداران و تجارت مردان آمریکایی با هدف لابی کردن برای منافع روسیه در آمریکا پرداخت. همچنین برانسون متهم به کمک به مقامات روسیه در زمینه دریافت ویزا شده است. او متهم به کسب دعوتنامه هایی برای آنها با استناد به رخدادهایی که اتفاق نیفتند، شده است.

وزارت دادگستری آمریکا متذکر شده است که اف.بی.آی از برانسون در سپتامبر ۲۰۲۰ بازجویی به عمل آورد. او در جریان این بازجویی عنوان کرد که هرگز درخواستهایی از جانب مقامات روسیه به منظور هماهنگ کردن نشستهایی با نمایندگان محافل سیاسی و تجاری آمریکا دریافت نکرده بود.

برانسون در سال ۲۰۲۰ آمریکا را ترک کرده و به روسیه رفت. در مجموع دادستانی آمریکا شش فقره اتهام علیه او مطرح کرده و  طبق این اتهامات او ممکن است تا میزان مجازات ۳۵ سال حبس را دریافت کند.

در نوامبر ۲۰۲۱ شورای جامعه روسهای ایالات متحده آمریکا اعلام کرد فعالیتهایش را بعد از مواجهه با "سالی همراه با تدابیر فعالانه و سراسری اف.بی.آی برای هدف گرفتن بیش از ۳۰۰ عضو جامعه روس زبانها" معلق می کند. طبق اعلام این شورا، چند عضو و نماینده جامعه روسهای آمریکا از بابت نقض قانون ثبت ماموران خارجی هدف تحقیقات قرار گرفته اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها