کد خبر: 542090
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ۲۱:۳۸:۴۲
| |

تاکید بن سلمان و السیسی بر اهمیت تضمین امنیت دریای سرخ

​رئیس‌جمهوری مصر و ولیعهد عربستان بر اهمیت تضمین امنیت دریای سرخ به عنوان پایه اساسی جریان تجارت منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کردند.

تاکید بن سلمان و السیسی بر اهمیت تضمین امنیت دریای سرخ
کد خبر: 542090
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ۲۱:۳۸:۴۲

عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان امروز طی دیداری با یکدیگر در ریاض بر اهمیت تضمین امنیت دریای سرخ تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، به گزارش اسپوتنیک به نقل از بیانیه رسمی ریاست جمهوری مصر، دو طرف در این دیدار بر اهمیت تضمین امنیت دریای سرخ به عنوان پایه اساسی جریان تجارت منطقه‌ای و بین‌المللی که نیازمند تلاش جمعی کشورهای ساحلی برای تضمین آزادی و امنیت دریانوردی در آن است، تاکید کردند.

به نقل از میدل ایست نیوز، رئیس جمهوری مصر و ولیعهد عربستان همچنین درباره راه‌های تقویت روابط دوجانبه و تداوم شراکت بین دو کشور به ویژه در سطح اقتصادی و سرمایه گذاری در راستای تحقق منافع مشترک و متقابل در سایه تحولات توسعه‌ای ملموس مصر از طریق پروژه‌های عظیم ملی و زیرساختی پیشرفته علاوه بر شرایط مناسب سرمایه گذاری رایزنی کردند.

بررسی شماری از پرونده‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دارای اهمیت مشترک از دیگر محورهای گفت‌وگوی طرفین بود.

در این دیدار همچنین بر اهمیت تقویت همکاری مشترک کشورهای عربی برای مقابله با چالش‌های مختلف منطقه و تشدید رایزنی و هماهنگی مواضع مصر و عربستان به صورت پیوسته به ویژه در سایه تعدد و خطر بحران‌های برخی کشورهای دوست در منطقه تاکید شد.

رئیس جمهوری مصر در دیدار با بن سلمان تاکید کرد که امنیت ملی کشورهای عضو شورای همکاری، بخش جدایی ناپذیر امنیت ملی مصر است.

از سوی دیگر ولیعهد عربستان نیز نقش محوری مصر در حمایت از امنیت و ثبات کشورهای عربی و تلاش‌ها در جهت تقویت همکاری همه جانبه کشورهای عربی را تحسین و بر تداوم پیشبرد روابط دوجانبه متمایز دو کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه در زمینه اقتصادی و سرمایه گذاری و توسعه‌ای تاکید کرد.

رئیس جمهوری مصر نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به عربستان، بر افتخار کشورش به پیوندهای تاریخی بین دو کشور و ملت برادر و تقدیر رسمی و مردمی مصر از مواضع حامیانه عربستان از اراده ملت مصر و تلاش‌هایش در جهت توسعه، تاکید کرد.

سیسی امروز طی سفری رسمی وارد ریاض شد و مورد استقبال محمد بن سلمان قرار گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها