اتحادیه اروپا:

در تحریم نفت و گاز روسیه از آمریکا پیروی نمی‌کنیم

​مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به دستور جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره تحریم نفت و گاز روسیه گفت که اروپا در این مورد از واشنگتن پیروی نمی‌کند.

در تحریم نفت و گاز روسیه از آمریکا پیروی نمی‌کنیم
کد خبر: 542081
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ۲۱:۱۳:۵۱

«جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به شبکه الجزیره در واکنش به اعلام تحریم نفت و گاز روسیه گفت که اروپا در این مورد از بایدن تبعیت نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: ما صادرات انرژی روسیه را ممنوع نمی‌کنیم و از رئیس جمهور بایدن در این تصمیم پیروی نمی‌کنیم.

بایدن سه شنبه ضمن اعلام ممنوعیت واردات نفت و گاز روسیه اعلام کرد که تصمیم ممنوعیت واردات نفت و گاز روسیه از حمایت کامل آمریکا برخوردار است.

رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد: آمریکا دریافته که هم‌پیمانانش در اروپا هرگز نخواهند توانست به ممنوعیت واردات انرژی از روسیه بپیوندند.

صدراعظم آلمان نیز دیروز در سخنانی ضمن مخالفت با تحریم نفت و گاز روسیه گفت: «انرژی روسیه از فهرست تحریم‌ها حذف شده است، زیرا هنوز راه‌های دیگری برای تضمین امنیت انرژی در اروپا وجود ندارد».

اولاف شولتس صدراعظم آلمان در بیانیه‌ای به سرویس مطبوعاتی کابینه آلمان گفت: «همه طرح‌های ما به گونه‌ای طراحی شده‌اند که روسیه را به شدت تحت تأثیر قرار دهد و در بلندمدت پایدار باشد».

وی افزود: «اروپا به عمد منابع انرژی روسیه را از فهرست تحریم‌ها حذف کرده است، چراکه در حال حاضر هیچ راه دیگری برای تضمین تامین انرژی در اروپا برای تامین گرما وجود ندارد».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها