کد خبر: 541950
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ۱۱:۳۹:۳۶
| |

شلیک اخطار کره جنوبی به سمت قایق گشتی کره شمالی

به گزارش خبرگزاری دولتی کره جنوبی، نیروی دریایی این کشور توانست یک قایق گشتی کره شمالی که ادعا شده مرزی دریایی دو کره را نقض کرده بود، با شلیک و پیام هشدار به عقب براند.

شلیک اخطار کره جنوبی به سمت قایق گشتی کره شمالی
کد خبر: 541950
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ۱۱:۳۹:۳۶

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی امروز (سه‌شنبه) گزارش داد که ارتش این کشور برای دفع یک قایق گشتی کره شمالی که مرز دریایی بین دو کره را نقض کرده بود، شلیک کرد.

به گزارش فارس، مقامات نظامی کره جنوبی گفتند که یک قایق گشتی کره شمالی روز سه‌شنبه پس از عبور از مرز دریایی غربی و ورود به آب‌های کره جنوبی برای تعقیب یک قایق که گفته می‌شود سرگردان بوده،  عقب‌نشینی کرد.

به نوشته یونهاپ، نیروی دریایی کره جنوبی توانست قایق گشتی را با شلیک و پیام‌های هشدار به سمت شمال به عقب براند و قایق دیگر حامل هفت نفر از جمله شش نفر را که لباس نظامی به تن داشتند توقیف کرد. به گفته رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، سئول دو بار از طریق خطوط ارتباطی تجاری و نظامی، پیام‌هایی را به همسایه شمالی در این خصوص ارسال کرده است.

گفته می‌شود این هفت شهروند غیرمسلح کره شمالی قصد فرار به جنوب را نداشتند و قایق آن‌ها به طور تصادفی به سمت آب‌های کره جنوبی منحرف شده است. این حادثه درست یک روز قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری کره جنوبی و در بحبوحه تنش‌های تازه بین دو کره بر سر پرتاب‌های موشکی اخیر کره شمالی، از جمله آزمایش روی یک سامانه ماهواره‌ای تجسسی در روز شنبه رخ داد.

دولت کره شمالی بامداد یکشنبه درباره آزمایش موشکی روز قبل خود توضیحاتی را به رسانه‌ها ارائه کرد. رسانه دولتی کره شمالی (KCNA) به نقل از ارتش این کشور گزارش داد که صبح شنبه آزمایش مهمی را برای سنجش یک سامانه ماهواره‌ای تجسسی انجام داد. کره شمالی می‌گوید اداره ملی توسعه هوافضای کره شمالی (NADA) و آکادمی علوم دفاعی، این پرتاب را «بر اساس طرح توسعه یک ماهواره شناسایی» انجام دادند.

این دومین پرتاب موشک توسط کره شمالی در یک هفته برای آزمایش تجهیزات ماهواره و نهمین پرتاب موشک آن در سال جاری بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها