کد خبر: 541894
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ۰۸:۵۲:۲۹
| |

موافقت رئیس جمهوری ونزوئلا با دیدار مجدد هیات آمریکایی

رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که او با دستور کار مذاکرات آینده با هیات آمریکایی که روز شنبه آن‌ها را ملاقات کرد، موافقت کرده است؛ رویدادی که اولین نشست سطح بالا بین دو کشور در سال‌های اخیر محسوب می‌شود.

موافقت رئیس جمهوری ونزوئلا با دیدار مجدد هیات آمریکایی
کد خبر: 541894
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ۰۸:۵۲:۲۹

نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که او با دستور کار مذاکرات آینده با هیات آمریکایی که روز شنبه آن‌ها را ملاقات کرد، موافقت کرده است؛ رویدادی که اولین نشست سطح بالا بین دو کشور در سال‌های اخیر محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، پنج منبع آگاه روز یکشنبه به خبرگزاری رویترز گفتند که مقامات دو کشور درخصوص کاهش‌ تحریم‌های نفتی علیه این کشور آمریکای جنوبی گفت‌وگو کردند اما پیشرفت چندانی در جهت دستیابی به توافق نداشتند. از طرفی دولت ونزوئلا که تحت شدیدترین تحریم‌های آمریکا است، از متحدان اصلی روسیه در آمریکای لاتین به حساب می‌آید و این گفت‌وگوها با هدف دور کردن نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا از ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود بوده است.

مادورو از طریق رسانه‌های دولتی عنوان داشت: شنبه شب هیاتی از دولت آمریکا وارد ونزوئلا شدند. ما نشستی داشتیم که می‌توانم آن را "قابل احترام، صمیمانه و بسیار دیپلماتیک" توصیف کنم.

به گفته وی این نشست دو ساعت به طول انجامید اما او درخصوص اینکه چه موضوعاتی مورد بحث قرار گرفت و یا اینکه کدام نمایندگان در این هیات حضور داشتند، اشاره‌ای نکرد.

پیشتر، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید هدف این سفر را بررسی تعدادی از موضوعات از جمله "امنیت انرژی" و پرونده‌های ۹ شهروند آمریکایی که در ونزوئلا زندانی هستند، اعلام کرد.

رئیس جمهوری ونزوئلا بدون ارائه تاریخی گفت که مذاکرات ادامه خواهد یافت.

وی افزود: همانطور که به هیات آمریکایی گفتم، اراده من این است که از طریق "دیپلماسی، احترام و امید به جهانی بهتر"، بتوانیم در برنامه‌ای پیش برویم که "رفاه و صلح" را فراهم کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها