کد خبر: 504506
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ۰۸:۵۰:۵۳
| |

کاراکاس:

شرکت آمریکایی دخیل در ترور رئیس‌جمهور هائیتی در توطئه علیه مادورو هم دست داشت

رئیس مجلس شورای ملی ونزوئلا گفت که شرکت امنیتی آمریکایی CTU که گفته می‌شود هفته گذشته در ترور رئیس جمهور هائیتی دست داشته، در توطئه علیه مادورو در سال 2018 نیز مشارکت داشته است.

شرکت آمریکایی دخیل در ترور رئیس‌جمهور هائیتی در توطئه علیه مادورو هم دست داشت
کد خبر: 504506
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ۰۸:۵۰:۵۳

اعتمادآنلاین| خورخه رودریگز، رئیس مجلس شورای ملی ونزوئلا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما اطلاعاتی در دست داریم که این شرکت امنیتی به رهبری آنتونیو ایتریاگو در ترور نیکولاس مادورو در 4 اوت 2018 دست داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، وی تاکید کرد: شرکت امنیتی در عملیات گیدئون نقش داشت، طرحی برای برکناری مادورو از قدرت که توسط کاراکاس در سال 2020 خنثی شد.

این عملیات ناموفق طبق اطلاعاتی که در آن زمان کاراکاس ارائه داد، شامل مزدوران و شبه نظامیان ضد دولت بود و توسط یک شرکت خصوصی امنیتی مستقر در فلوریدا، Silvercorp USA اداره می‌شد. طبق گزارش NYT ،CTU نیز در فلوریدا واقع شده است.

رودریگز با اشاره به گزارش‌های قبلی در مورد دیدار آنها در سال 2018، ایوان دوکو، رئیس جمهور کلمبیا را به ارتباط با ایتریاگو متهم کرد. دولت کلمبیا این اتهامات را رد کرد.

میامی هرالد گزارش داده است، اینتریاگو مهاجر ونزوئلایی و از مخالفان رئیس جمهور پیشین، هوگو چاوز و جانشین وی، نیکولاس مادورو است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها