کد خبر: 541620
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۵ ۱۰:۳۴:۴۱
| |

افشای یک سند درباره نحوه برخورد مسکو با اجساد کشته‌شدگان

یک سند نحوه برخورد مقام های مسکو با اجساد سربازان روس کشته شده در جنگ با اوکراین را فاش کرد.

افشای یک سند درباره نحوه برخورد مسکو با اجساد کشته‌شدگان
کد خبر: 541620
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۵ ۱۰:۳۴:۴۱

بر اساس این سند که ارتش اوکراین اعلام کرد آن را رهگیری کرده است، وزارت دفاع روسیه دستور دفن اجساد سربازان کشته شده روس را در گورهای دسته جمعی صادر کرده است و اگر این امکان وجود نداشت، اجساد آنها را باید از بین ببرند. 

به گزارش ایلنا، فرماندهی عملیات شمال ارتش اوکراین درباره این سند گفت: «این همه آن چیزی است که باید در مورد نگرش دشمن نسبت به سربازانش بدانید».

در حساب کاربری فرماندهی عملیات شمال ارتش اوکراین در شبکه فیسبوک آمده است: «در مقابل، به سربازان کشته شده اوکراینی به چشم قهرمان نگاه می شود و یاد و خاطره آنها گرامی داشته می شود».

سند مذکور با عنوان «فقط برای استفاده رسمی» از یکم مارس ۲۰۲۲، یعنی پنجم روز پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین اجرایی بوده است.

در این سند از ارتش روسیه خواسته شده است که اسناد هویتی نیروهای نظامی کشته شده در اوکراین را حذف کند و برای خارج کردن اجساد سربازان روس از اوکراین به طور شبانه و دفن آنها در گورهای دسته جمعی و یا از بین بردن اجساد آنان اقدامات فوری انجام دهد».

اوکراین مدعی است که هزاران سرباز روس از آغاز حمله در ۲۴ فوریه کشته شده‌اند، اما روسیه نیز در مقابل می گوید که تعداد واقعی کشته‌شدگان این کشور بسیار کمتر از آن چیزی است که کی یف ادعا می‌کند. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها