کد خبر: 541602
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۵ ۰۹:۰۱:۲۸
| |

تاکید روسیه به کشورهای بالتیک برای تامین امنیت سفارتخانه‌هایش

پس از آنکه یک دیپلمات روس در ویلنیوس مورد حمله قرار گرفت، مسکو از مقامات در استونی، لتونی و لیتوانی خواست تا اقدامات لازم را برای حفاظت از سفارتخانه‌های روسیه اتخاذ کنند.

تاکید روسیه به کشورهای بالتیک برای تامین امنیت سفارتخانه‌هایش
کد خبر: 541602
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۵ ۰۹:۰۱:۲۸

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به استونی، لتونی و لیتوانی هشدار می دهیم که آنها مسئول عواقب روان‌پریشی ضد روسی هستند که خودشان به راه انداخته‌اند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این بیانیه آمده است: یک دیپلمات روس در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی هدف حمله فیزیکی قرار گرفت و تلاش‌هایی نیز برای تحت فشار قرار دادن سفیر روسیه در این کشور انجام شد.  

خبرگزاری ملی لیتوانی هفته گذشته به نقل از سخنگوی پلیس این کشور گزارش داد که یکی از دیپلمات‌های ارشد سفارت روسیه در ویلنیوس پنجشنبه ۲۴ فوریه (پنجم اسفندماه) در منطقه‌ای مسکونی واقع در نزدیکی سفارت روسیه مورد ضرب و جرح قرار گرفت.

این درگیری در حالی صورت گرفته بود که حدود ۱۰ هزار تن در مقابل سفارت روسیه در ویلنیوس به نشانه حمایت از اوکراین به دنبال آغاز حمله روسیه به این کشور تجمع کرده بودند. به گفته سخنگوی پلیس لیتوانی، مظنون این ماجرا بازداشت شده و دیپلمات مذکور کمک‌های پزشکی ارائه شده را رد کرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها