کد خبر: 541589
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۵ ۰۷:۴۰:۵۹
| |

گفتگوی تلفنی روسای جمهور آمریکا و اوکراین

کاخ سفید امروز یکشنبه جزئیات تماس تلفنی ۳۲ دقیقه‌ای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی وی را فاش کرد.

کد خبر: 541589
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۵ ۰۷:۴۰:۵۹

کاخ سفید اعلام کرد، بایدن در جریان تماس خود با زلنسکی، بر اقدامات جاری واشنگتن، متحدان، شرکا و بخش خصوصی برای افزایش هزینه‌های روسیه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، بایدن گفت که از نزدیک با کنگره همکاری می‌کند تا بودجه بیشتری برای اوکراین در مواجهه با تهاجم روسیه اختصاص داده شود، زیرا دولت او می‌خواهد کمک‌های امنیتی، بشردوستانه و اقتصادی به اوکراین را افزایش دهد.

بایدن در تماس با همتای اوکراینی خود نگرانی‌اش را در مورد حمله ادعایی روسیه به نیروگاه هسته‌ای اوکراین تکرار کرد و از مهارت و شجاعت اپراتورهای اوکراینی که رآکتورها را در شرایط ایمن نگه داشتند تمجید کرد.

دو رهبر همچنین در مورد مذاکرات اخیر بین روسیه و اوکراین گفتگو کردند.

بایدن در تماس خود با زلنسکی از تصمیم ویزا و مسترکارت برای تعلیق فعالیت خود در روسیه استقبال کرد.

ولدیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین هم امروز در توئیتی نوشت که با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در مورد مسائل امنیتی، حمایت مالی از اوکراین و ادامه تحریم‌ها علیه روسیه گفتگو کرده‌اند.

 زلنسکی در توییتر نوشت: به عنوان بخشی از گفت‌وگوهای در حال انجام، گفت‌وگوی جدیدی با رئیس‌جمهور ایالات متحده داشتم تا درباره موضوعات امنیتی، حمایت مالی از اوکراین و ادامه تحریم‌ها علیه روسیه گفتگو کنیم. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها