کد خبر: 345054
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ ۱۶:۱۶:۲۶
| |

ترامپ،‌ بایدن را به دستیابی به میلیون‌ها میلیون دلار از چین و اوکراین متهم کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در جریان کنفرانسی خبری در حاشیه هفتادوچهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: من به کوین مک‌کارتی رهبر اقلیت مجلس نمایندگان و همچنین جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان گفته‌ام که بر شفاف‌سازی از جو بایدن و پسرش هانتر بایدن در رابطه با میلیون‌ها میلیون دلاری که آن‌ها در زمانی که جو بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا بوده از اوکراین و چین دریافت کرده‌اند، تأکید داشته باشند.

ترامپ،‌ بایدن را به دستیابی به میلیون‌ها میلیون دلار از چین و اوکراین متهم کرد
کد خبر: 345054
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ ۱۶:۱۶:۲۶

اعتمادآنلاین| رئیس جمهوری آمریکا تأکید کرد: قانون‌گذاران باید جو بایدن معاون رئیس جمهوری سابق این کشور را به همان اندازه شفافیتی که آن‌ها از وی انتظار دارند در رابطه با توافقات تجاری خانواده بایدن در کشورهایی همچون اوکراین و چین تحت فشار بگذارند.

به گزارش فاکس بیزینس، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در جریان کنفرانسی خبری در حاشیه هفتادوچهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: من به کوین مک‌کارتی رهبر اقلیت مجلس نمایندگان و همچنین جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان گفته‌ام که بر شفاف‌سازی از جو بایدن و پسرش هانتر بایدن در رابطه با میلیون‌ها میلیون دلاری که آن‌ها در زمانی که جو بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا بوده از اوکراین و چین دریافت کرده‌اند، تأکید داشته باشند.

اوایل سال جاری میلادی هانتر بایدن فعالیت برای شرکت گاز اوکراین را که از مه سال 2014 میلادی به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره آن فعالیت کرده بود، متوقف کرد. براساس گزارش‌ها، وی در آن زمان ماهیانه 50 هزار دلار دریافت می‌کرده است. این اظهارات ترامپ کمی پس از آن مطرح شد که کاخ سفید اوایل روز چهارشنبه خلاصه‌ای از مکالمه تلفنی وی با ولودمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین را که در ماه ژوئیه صورت گرفته بود منتشر کرد که شامل یادداشت‌ها و اظهارات کارمندانی بود که برای گوش دادن به این تماس تلفنی به کار گرفته شده بودند و متن کامل این تماس نبود.

بسیاری معتقدند که در جریان این تماس تلفنی ترامپ، زلنسکی را برای انجام تحقیقات در خصوص توافقات تجاری بایدن در اوکراین تحت فشار گذاشته است.

در بخش دیگری ترامپ تأکید کرد که چین در آستانه سیزدهمین دور از گفت‌وگوهای عالی رتبه میان این دو اقتصاد بزرگ جهان که برای ماه آتی برنامه‌ریزی شده خواهان دستیابی به یک توافق با آمریکاست.

وی گفت: فکر می‌کنم آن‌ها به دنبال یک توافق هستند چرا که آن‌ها در حال از دست دادن زنجیره تأمین‌ خود هستند. ما مذاکرات بسیاری پیش رو داریم. کمپانی‌ها در حال خروج از چین و رفتن به نقاط دیگر از جمله آمریکا هستند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین با افتخار درباره تعداد توافقاتی که در جریان دیدارهایش با اعضای سازمان ملل امضا کرده از جمله به توافق با ژاپن اشاره کرد که به گفته وی یک پیروزی بزرگ برای کشاورزان آمریکایی است.

ترامپ همچنین پیش‌بینی کرد که بسته به نتیجه بریگزیت، آمریکا توافق بزرگی با انگلیس امضا کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها