کد خبر: 354488
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۲ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

پشت پرده حضور وزیر دفاع آمریکا در عراق/ آیا معامله‌ای در کار است؟

عبدالمهدی و مسئولان عراقی در شرایطی از نبود مجوز حضور نظامیان آمریکایی برای استقرار در عراق سخن می‌گویند که برخی از رسانه‌ها از معامله واشینگتن با بغداد به منظور استقرار آنها در خاک این کشور خبر دادند.

پشت پرده حضور وزیر دفاع آمریکا در عراق/ آیا معامله‌ای در کار است؟
کد خبر: 354488
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۲ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالمهدی و مسئولان عراقی در شرایطی از نبود مجوز حضور نظامیان آمریکایی برای استقرار در عراق سخن می‌گویند که برخی از رسانه‌ها از معامله واشینگتن با بغداد به منظور استقرار آنها در خاک این کشور خبر دادند.

به گزارش اعتمادآنلاین، شبکه الحره روز چهارشنبه به نقل از عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق اعلام کرد کشورش به نیروهای آمریکایی که از سوریه عقب‌نشینی کرده‌اند هیچ مجوزی برای ورود به عراق نداده است.

عبدالمهدی در بیانیه خود تاکید کرد اقداماتی در چارچوب قوانین بین‌المللی در این زمینه اتخاذ خواهد کرد.

این در حالی است که رسانه‌های عراقی خبر دادند ایالات متحده اخیراً فشارهای گسترده‌ای برای پذیرش نیروهای آمریکایی بر دولت عراق وارد می‌کند.

به نوشته رسانه‌های عراقی یکی از این ابزارها، اهرم اقتصادی است و واشینگتن با حربه تطمیع و تهدید به دنبال قبولاندن این تعداد نیرو در عراق است.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا که به عراق هم سفر کرده، به خبرنگاران اعلام کرد پیش‌بینی می‌کند یک هزار نظامی آمریکایی که از شمال سوریه خارج شده‌اند در غرب عراق مستقر شوند.

او که بعد از گفت‌وگو با عادل عبدالمهدی با خبرنگاران سخن می‌گفت اعلام کرد در پی این اقدام است.

به اعتقاد کارشناسان، همراهی معاون امور خاور نزدیک وزارت خارجه آمریکا با وزیر دفاع این کشور، و تاکید وزارت خارجه این کشور مبنی بر تمدید معافیت‌های عراق برای واردات گاز و برق از ایران به مدت 120 روز دیگر، بیانگر تلاش کاخ سفید در راستای معامله با عراق است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها