کد خبر: 541455
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۴ ۱۱:۴۰:۱۵
| |

حضور مجازی زلنسکی در سنای آمریکا

یک دستیار مجلس سنای کنگره آمریکا به پایگاه هیل تایید کرد، از سناتورهای این کشور دعوت شده نشستی از طریق نرم افزار زوم با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین طی امروز شنبه داشته باشند.

حضور مجازی زلنسکی در سنای آمریکا
کد خبر: 541455
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۴ ۱۱:۴۰:۱۵

این جلسه امروز شنبه برگزار می‌شود و این اولین بار از زمان شروع حمله روسیه به اوکراین در اواخر ماه گذشته میلادی است که تمامی نمایندگان سنای آمریکا می‌توانید با زلنسکی صحبت کنند.

به گزارش ایسنا، این نشست در حالی برگزار می‌شود که قانون‌گذاران آمریکایی در تلاش برای تصویب میلیاردها دلار کمک جدید برای اوکراین هستند. این نشست به زلنسکی این فرصت را می‌دهد تا اعضای کنگره را مستقیماً در جریان نیازهای کشورش در ضمن مقابله با حمله روسیه قرار دهد.

این گفتگوی زلنسکی با قانونگذاران آمریکایی پس از آن صورت می گیرد که دیگر مقامات اوکراینی چند روز پیش با اعضای کنگره آمریکا دیدار کردند. اوکسانا مارکارووا سفیر اوکراین، در ضمن ملاقاتش با نمایندگان سنای آمریکا به آنها هشدار داد، اوکراین در راستای جنگ با ارتش روسیه به تجهیزات بیشتری نیاز دارد.

زلنسکی همچنین با رهبران جهان از جمله جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تماس بوده و خواستار حمایت از کشورش شده و مکرراً از طریق رسانه های اجتماعی اظهاراتش را تکرار می کند.

پاسخ زلنسکی به حمله روسیه "تمجید" اعضای دو حزبی اصلی آمریکا در واشنگتن از او را هم به دلیل "امتناع از ترک اوکراین" و هم به خاطر "عزمش برای مبارزه" با ارتش روسیه در پی داشته است. مارک وارنر سناتور دموکرات رئیس کمیته اطلاعاتی سنا او را با وینستون چرچیل، نخست وزیر اسبق انگلیس مقایسه کرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها