کد خبر: 541119
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ۲۱:۲۸:۳۴
| |

معاون وزیر کشور:

مرز دوغارون مهمترین پل ارتباطی ایران با افغانستان است

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: گذرگاه زمینی دوغارون در شرق یک پل ارتباطی با افغانستان است که به لحاظ اقتصادی و مسافری نقش مهمی در روابط ۲ کشور دارد

مرز دوغارون مهمترین پل ارتباطی ایران با افغانستان است
کد خبر: 541119
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ۲۱:۲۸:۳۴

سید مجید میراحمدی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان افزود: در حال حاضر روزانه بیش از هزار دستگاه کامیون سنگین حامل بار و خالی در این معبر زمینی تردد دارد که این نشان از ظرفیت بالای حوزه اقتصادی این گمرک ۱۰۰ ساله است.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: طی چند ماهه گذشته تردد کامیونها در کشور افغانستان تسهیل شده ولی باز هم برخی مشکلات در این کشور در حوزه تردد رانندگان دیده می شود که باید در این باره نیز اقداماتی انجام گیرد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور به استقرار طالبان طی چند ماهه گذشته در این کشور اشاره کرد و گفت: با استقرار طالبان در افغانستان و تصمیمات خودسرانه ای که گرفته می شود بدون شک مشکلاتی را در حوزه های مبادلات مختلف ۲ کشور رقم زده است.

میراحمدی افزود: تقویت نیروهای مرزبانی افغانستان به جهت انجام برخی از روابط با نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران مستقر در نقطه صفر مرزی ۲ کشور باید تقویت شود.

وی به ورود غیر مجاز اتباع افغانستانی از برخی مرزهای مشترک به خاک جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و ادامه داد: شرایط حاکم در افغانستان باعث شده مردم این کشور ناخواسته به سمت ایران روانه شوند و تمامی دستگاههای مرتبط جمهوری اسلامی ایران به تمامی اتباع افغانستانی به عنوان یک مهمان نگاه کرده و حتی آندسته از اتباعی که به صورت غیر قانونی وارد ایران می شوند باید مورد تکریم و احترام قرار گیرند و در نهایت بعد از سیر مراحل قانونی به کشور خود برگردند و توصیه می کنیم که مردم افغانستان به صورت قانونی وارد ایران شوند.

وی اظهار کرد: بستر و زیرساختهای لازم در جهت اسکان و پذیرا بودن از اتباع افغانستانی در مرز دوغارون فراهم شده که باید باز هم تقویت شود و جای کار دارد.

بازدید از اداره اتباع و امور مهاجرین خارجی نمایندگی تایباد. مرکز آموزشهای پیش آگاهی از خطرات مین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران. نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان. سالن مسافری و پایگاه بهداشت مرزی از دیگر برنامه های سفر میراحمدی معاون انتظامی وزیر کشور به مرز دوغارون بود.

بیشترین حجم کار گمرک دوغارون، ترانزیت کالا از طریق بندرعباس است. کالاهای بازرگانان افغانستانی، پاکستانی و گاه هندی و دیگر ملل همسایه افغانستان از طریق کشورهای حوزه خلیج فارس به گمرک‌های بندرعباس و بندر لنگه منتقل و از آنجا به گذرگاه رسمی دوغارون ترانزیت می‌شود.

شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها