کد خبر: 541079
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ۱۷:۰۵:۵۵
| |

بازگشت ۵۵۰ هزار مهاجر به افغانستان در ۶ ماه گذشته

وزارت امور مهاجرین طالبان اعلام کرد که در ۶ ماه گذشته بیش از ۵۵۰ هزار مهاجر افغانستانی از ایران، پاکستان و سایر کشورها به افغانستان بازگشته‌اند.

بازگشت ۵۵۰ هزار مهاجر به افغانستان در ۶ ماه گذشته
کد خبر: 541079
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ۱۷:۰۵:۵۵

«محمد ارسلاح خروتی» معاون وزارت مهاجرین طالبان اعلام کرد که براساس آمار رسمی طی 6 ماه اخیر بیش از 550 هزار نفر از مهاجرین افغان از ایران، پاکستان و سایر کشورها به افغانستان بازگشته‌اند.

به گزارش تسنیم، وی با اظهار اینکه شمار مجموع مهاجرین افغان در ایران، پاکستان و سایر کشورها حدود 7 میلیون نفر است، افزود: تلاش‌ها برای رسیدگی به مشکلات مهاجرین افغان در کشورهای میزبان و همچنان فراهم‌سازی تسهیلات برای بازگشت آن‌ها به کشور جریان دارد.

معاون وزارت مهاجرین طالبان اما اعلام نکرد که چه تعداد از این افراد بطور داوطلبانه به افغانستان بازگشته و چه تعدادی نیز در نتیجه اخراج اجباری به این کشور بازگردانده شده‌اند.

خروتی در ادامه مجموع آوارگان داخلی ار نیز حدود 3 میلیون نفر عنوان کرد و افزود که از زمان به قدرت رسیدن طالبان تاکنون حدود 250 هزار از آن‌ها به مناطق اصلی خود بازگردانده شده‌اند.

مقامات وزارت مهاجرین طالبان در مهر ماه اعلام کرده بودند که روند بازگرداندن آوارگان داخلی که به دلیل درگیری‌ها از دیگر مناطق به کابل آمده بودند، به ولایت‌های اصلی محل سکونت آن‌ها آغاز شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها