کد خبر: 541056
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ۱۵:۱۷:۰۷
| |

حمایت «تاکایف» از تغییر نام حزب حاکم قزاقستان از «نور آتان» به «امانت»

رئیس مجلس سفلی قزاقستان در کنگره حزب حاکم این کشور، تغییر نام این حزب از «نور آتان» به «امانت» را مطرح کرد.

حمایت «تاکایف» از تغییر نام حزب حاکم قزاقستان از «نور آتان» به «امانت»
کد خبر: 541056
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ۱۵:۱۷:۰۷

«یرلان کاشانف» رئیس مجلس سفلی قزاقستان گفت: در جریان کنگره اخیر حزب حاکم، پیشنهاد شد نام این حزب از نور آتان به امانت تغییر کند.

به گزارش فارس، وی گفت: تغییرات و اصلاحات بزرگی در جامعه رخ می‌دهد، ما در حال ساختن قزاقستان جدید هستیم که به منافع شهروندان مربوط می‌شود و مورد توجه دقیق آنها قرار دارد. حزب ما در کانون حوادثی است که در جامعه رخ می‌دهد. همراه با دولت بایستی حزب ما نیز تجدید شود. در این راستا تغییر نام حزب را ضروری می‌دانیم. معتقدیم که حزب ما شایسته نام «امانت» است.

«قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان که ریاست حزب حاکم این کشور را بر عهده دارد از پیشنهاد تغییر نام آن استقبال کرد.

وی با بیان این که در بحث تغییر نام حزب شرکت کرده است، گفت که تصمیم بر آن شد تا نام حزب به  «امانت»  تغییر کند که در ترجمه این واژه به معنی وصیت نیاکان برای نسل آینده است.

گفتنی است که بیست و دومین کنگره حزب حاکم نور آتان قزاقستان به صورت مجازی برگزار شد.

این حزب در سال 1999 میلادی تاسیس شده است. نخست نام آن «آتان» بود و سپس به «نور آتان» تغییر نام داد. اول مارس 1999 اولین کنگره موسس این حزب سیاسی برگزار شد و در جریان آن «نورسلطان نظربایف» نخستین رئیس جمهور قزاقستان ریاست این حزب را بر عهده گرفت.

در نوامبر سال 2021 میلادی نظربایف از ریاست این حزب کناره گیری و «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور فعلی قزاقستان ریاست آن را بر عهده گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها