کد خبر: 541053
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ۱۵:۰۱:۵۱
| |

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین:

روسیه تلاش دارد، اوکراین و مردمش را محو کند

رئیس جمهوری اوکراین روسیه را متهم کرد به اینکه تلاش دارد، اوکراین و مردمش را محو کند.

روسیه تلاش دارد، اوکراین و مردمش را محو کند
کد خبر: 541053
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ۱۵:۰۱:۵۱

 ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین روسیه را متهم کرد به اینکه تلاش دارد، اوکراین و مردمش را محو کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی میل،رئیس جمهور اوکراین در حالی این صحبت را مطرح کرد که  حمله روسیه به کشورش امروز وارد هفتمین روز خود شد در حالی که دور جدیدی از حملات در همه جبهه‌ها از جمله حمله‌ای مورد انتظار به شهری در این کشور که بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا را در خود جای داده، مطرح شده است.

زلنسکی که از زمان شروع این جنگ به نمادی از مقاومت و شجاعت اوکراین تبدیل شده امروز به مردم کشورش گفت، روس‌ها "هیچ چیزی درباره پایتخت ما و درباره تاریخ ما نمی‌دانند؛ اما دستور دارند تاریخ ما را پاک کنند، کشور ما را محو کنند، همه ما را محو کنند."

این رئیس جمهوری اوکراین در حالی که لباس نظامی پوشیده و ریش و سبیلش را کوتاه نکرده بود، گفت که واکنش غرب کافی نیست و خواستار حمایت‌های بیشتر بین‌المللی از جمله حمایت از تلاش اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا شد.

وی افزود: اکنون زمان بی طرفی نیست.

همچنان که او این صحبت‌ها را مطرح کرد، سربازان اوکراینی در حال آماده سازی سنگرهایی برای دفاع از شهر Zaporizhzhia  - از جمله با ایجاد مواضع دفاعی در اطراف راکتورهای نیروگاه Energodar بودند. آنتون گراشچنکو، مشاور وزارت کشور اوکراین، از ژنرال‌ها خواست تا شهر را دور بزنند و در عین حال هشدار داد که در صورت آسیب دیدن این نیروگاه، آنها ممکن استد یک "چرنوبیل جدید"رقم بزنند.

او در فیسبوک نوشت: "به سبب دیوانگی پوتین، اروپا دوباره در آستانه یک فاجعه هسته ای قرار گرفته است. شهری که بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا در آن قرار دارد، خود را برای نبرد با مهاجمان آماده می‌کند."

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها