کد خبر: 540697
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۹ ۱۲:۵۸:۵۱
| |

تاکید چین بر مخالفتش با تحریم‌های یک جانبه؛ادامه همکاری تجاری با مسکو

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) اعلام کرد چین استفاده از تحریم‌ها را به عنوان "ابزاری" برای حل درگیری و مناقشات تایید نمی‌کند.

تاکید چین بر مخالفتش با تحریم‌های یک جانبه؛ادامه همکاری تجاری با مسکو
کد خبر: 540697
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۹ ۱۲:۵۸:۵۱

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارچه چین در پاسخ به سوالی درباره موضع پکن درخصوص قطع ارتباط روسیه از سیستم بین‌المللی سوئیفت به خبرنگاران گفت: چین از استفاده از تحریم‌ها را جهت حل و فصل مشکلات حمایت نمی‌کند و با تحریم‌های یکجانبه‌ای که مبنایی در قوانین بین‌المللی ندارد، مخالف است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این سخنگو درباره احتمال پیوستن شرکت‌های چینی به تحریم‌های ضد روسیه، عنوان داشت: پکن از آمریکا می‌خواهد که به حقوق و منافع مشروع چین و سایر طرف‌ها در حل مسئله اوکراین لطمه و آسیبی نزند.

وانگ از هر دو طرف (روسیه و اوکراین) خواست تا با مذاکرات، تنش‌های کنونی را کاهش دهند و همچنین افزود: چین از هر چیزی که به حل مسالمت آمیز اوضاع در اوکراین کمک کند، حمایت و تشویق می‌کند. اوکراین باید به یک رابط بین شرق و غرب تبدیل شود و نه مرز تقابل و مواجهه بین قدرت‌های بزرگ.

علاوه بر این، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که روسیه و چین "با احترام" به یکدیگر به "همکاری تجاری" براساس "منافع متقابل " ادامه خواهند داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها