کد خبر: 540384
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ ۰۸:۰۹:۳۱
| |

آخرین اخبار از حمله روسیه به اوکراین در روز چهارم/ سوئیفت، آماده تحریم‌ علیه روسیه

عملیات نظامی روسیه در اوکراین وارد چهارمین روز خود شد و در حالیکه اخبار از نبرد شدید در شهر خارکف، دومین شهر بزرگ اوکراین حکایت دارد رسانه‌های روسی از تصرف چند شهر دیگر این کشور توسط نیروهای روس خبر داده‌اند.

آخرین اخبار از حمله روسیه به اوکراین در روز چهارم/ سوئیفت، آماده تحریم‌ علیه روسیه
کد خبر: 540384
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ ۰۸:۰۹:۳۱

مقامات اوکراینی می‌گویند، نیروهای روسیه یک خط لوله گاز در شهر خارکف (دومین شهر بزرگ اوکراین) را منفجر کرده‌اند؛ همچنین شهر واسیلکیف هدف موشک‌های روسیه قرار گرفته و یک پایانه نفتی در این شهر دچار حریق شده است.

به گزارش خبرگزاری‌ها، دادستان ارشد اوکراین هم گفت که نیروهای روسی هنوز نتوانسته‌اند خارکف را تصرف کنند  و نبرد شدیدی در این شهر در جریان است.

این شهر با ۱.۵ میلیون نفر جمعیت، در  ۴۰ کیلومتری مرز روسیه قرار دارد.

تلفات غیرنظامیان اوکراین: ۶۴ کشته و ۲۴۰ مجروح

به گفته سازمان ملل، در اوکراین دست کم ۲۴۰ غیرنظامی زخمی شده و ۶۴ تن کشته شده‌اند.

 سازمان ملل متحد اعلام کرد که باور دارد تعداد واقعی تلفات به شکل چشمگیری بیشتر باشد، چرا که بسیاری از گزارش‌ها در انتظار تایید هستند.

سوئیفت: آماده اجرای تحریم‌ها علیه روسیه هستیم

سیستم نقل و انتقال بین المللی بین بانکی "سوئیفت" اعلام کرد که آماده اجرای تصمیم کشورهای غربی برای اعمال تحریم‌ها علیه بانک‌های روسیه است.

جانسون: اولین قدم را در حذف روسیه از سیستم مالی جهانی برداشتیم

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفت: تصمیم محدود سازی دسترسی برخی بانک های روسی به سیستم بین المللی سوئیفت، اولین گام در جهت حذف کامل روسیه از سیستم مالی جهانی است.

اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز به نوبه خود اعلام کرد که "اتحادیه اروپا، آمریکا، انگلیس و کانادا در حال تفکیک برخی بانک‌های روسیه از سیستم سوئیفت و مسدود کردن دارایی‌های آنها هستند."

پیش از این، سخنگوی دولت آلمان گفت: آلمان، انگلیس، ایتالیا، کانادا، آمریکا، فرانسه و کمیسیون اروپا با تحریم‌های مالی جدید و شدید علیه روسیه از جمله قطع ارتباط برخی بانک‌های روسی از سیستم سوئیفت موافقت کرده‌اند.

وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که با ایجاد «محدودیت هدفمند» برای مسکو در این زمینه موافق است.

در همین راستا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن به کمیسیون اروپا و دیگر کشورهای غربی در جداسازی برخی بانک‌های روسیه از سیستم سوئیفت و اعمال تحریم‌های مالی جدید پیوسته است.

چین: خطر واقعی برای جهان آمریکا است

سفارت چین در روسیه با درخواست برای مطالعه لیست کشورهایی که آمریکا پس از جنگ جهانی دوم آنها را بمباران کرده، تاکید کرد که تهدید واقعی برای جهان ایالات متحده است.

آلمان "بالاخره" به اوکراین سلاح می‌فرستد

آلمان در چرخشی چشمگیر، تصمیم به ارسال 1000 قبضه سلاح ضدزره و 500 موشک دوش‌پرتاب دفاع هوایی "استینگر" به اوکراین گرفته است.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در توییتر نوشت: حمله روسیه به اوکراین نشانگر یک نقطه عطف است. این وظیفه ماست که تمام تلاشمان را برای حمایت از اوکراین در دفاع از خود در برابر تهاجم روسیه بکنیم.

بایدن: تنها جایگزین تحریم روسیه، جنگ جهانی سوم است

رئیس جمهور آمریکا گفت که تنها جایگزین تحریم‌های گسترده‌ واشنگتن علیه روسیه، «شروع جنگ جهانی سوم» است.

جو بایدن گفت: «شما دو راه دارید: وارد شدن جنگ با روسیه و شروع جنگ جهانی سوم یا مطمئن شوید که کشوری که قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند، بهای آن را بپردازد».

وی خاطرنشان کرد، هیچ تحریم فوری وجود ندارد، اما روسیه بهای سنگینی را برای اقدامات خود در کوتاه مدت و همچنین در دراز مدت خواهد پرداخت.

بیانیه ایکوموس درباره تهدید آثار تاریخی اوکراین

ایکوموس (شورای بین‌المللی بناها و محوطه‌ها) به دنبال تهاجم روسیه به خاک اوکراین بیانیه‌ای را درباره میراث فرهنگی اوکراین صادر کرد.

ایکوموس در این بیانیه برای جان‌هایی که از دست رفته‌اند و یا به سمت وخامت اوضاع در اوکراین تهدید می‌شوند، ابراز تاسف و در عین حال، اعلام کرد که نگران است این تهدیدات جدی بر میراث اوکراین تاثیرگذار باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها