اعلام آمادگی هلال احمر جهت امدادرسانی به آسیب دیدگان جنگ اوکراین

​جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران جهت کمک رسانی به غیرنظامیان جنگ در اوکراین در راستای اهداف و مقاصد بشردوستانه هلال احمر و کمک به قربانیان مخاصمه مسلحانه اعلام آمادگی کرد.

اعلام آمادگی هلال احمر جهت امدادرسانی به آسیب دیدگان جنگ اوکراین
کد خبر: 540325
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ ۱۸:۵۳:۲۴

به گزارش ایسنا، پیرحسین کولیوند در نامه ای به وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران از آمادگی جمعیت هلال احمر در راستای کمک رسانی به غیرنظامیان جنگ در اوکراین با توجه به اهداف و مقاصد بشردوستانه هلال احمر و کمک به قربانیان مخاصمه مسلحانه اعلام آمادگی کرد.

در متن این نامه آمده است: به دنبال وقوع مخاصمه مسلحانه بین المللی بین دو کشور روسیه و اوکراین و وجود مخاطرات جدی برای غیرنظامیان اوکراینی و قربانی شدن افراد بی گناه، جمعیت هلال احمر به عنوان دبیرخانه کمیته ملی حقوق بین الملل بشردوستانه و سازمان بشردوستانه در کشور، آمادگی دارد تیم های واکنش سریع جمعیت را که متخصصین در امر امداد و نجات و بهداشت و درمان هستند در راستای اهداف و مقاصد بشردوستانه و کمک به قربانیان مخاصمه مسلحانه به همراه ادوات و تجهیزات امدادی و درمانی، با هماهنگی کمیته بین المللی صلیب سرخ به کشور اوکراین اعزام کند.

در ادامه این نامه آمده است: در این رابطه خواهشمند است دستور فرمایید ضمن بررسی موضوع، در صورت مهیا بودن شرایط امنیتی و سیاسی، اقدامات لازم برای اعزام تیم های هلال احمر به کشور اوکراین صورت پذیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها