کد خبر: 540039
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۱۵:۳۷:۰۷
| |

چشم انداز روابط محور رایزنی مقامات ازبکستان و اتحادیه اروپا

وزیر امور خارجه ازبکستان و رئیس کمیته امور خارجی پارلمان اروپا در دیداری در شهر «تاشکند» چشم انداز همکاری‌های متقابل را بررسی کردند.

چشم انداز روابط محور رایزنی مقامات ازبکستان و اتحادیه اروپا
کد خبر: 540039
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۱۵:۳۷:۰۷

«عبدالعزیز کامل‌اف» وزیر امور خارجه ازبکستان و «دیوید ماکالیستر» رئیس کمیته امور خارجی پارلمان اروپا در دیداری در شهر «تاشکند» چشم انداز همکاریهای متقابل را بررسی کردند.

به گزارش فارس، در این دیدار چگونگی و چشم انداز همکاریهای متقابل بین ازبکستان و اتحادیه اروپا بررسی و به توسعه دیالوگ بین پارلمانی توجه ویژه شد.

طرفین در این دیدار بر نتایج مثمر رایزنی نمایندگان ویژه اتحادیه اروپا و کشورهای آسیای مرکزی در امور افغانستان که امروز در شهر «تاشکند» برگزار شد و پانزدهمین نشست کمیته همکاری‌های پارلمانی ازبکستان و اتحادیه اروپا برگزار شده در روز 31 ژانویه سال 2022 میلادی در شهر «بروکسل» تاکید کردند.   

همچنین بر لزوم تحکیم همکاری‌های بین منطقه‌ای، توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی و سرمایه گذاری، جلب شرکت‌های بزرگ اتحادیه اروپا به ازبکستان تاکید شد.  

طرفین در مورد برنامه مراسم‌های قریب الوقوع در سطوح مختلف نیز تبادل نظر کردند.  

علاوه بر این، طرف ازبک علاقمندی خود را برای همکاری با اتحادیه اروپا در اجرای طرح‌هایی مبنی بر حفاظت از دریاچه آرال ابراز کرد. 

طرفین همچنین مسائل منطقه‌ای و بین المللی را نیز مورد بررسی قرار دادند.

در تاریخ 16 نوامبر سال 1994 میلادی بین اتحاد اروپا و ازبکستان روابط سیاسی برقرار شده و از ماه ژانویه سال 1995 میلادی در بروکسل سفارت ازبکستان فعالیت می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها