کد خبر: 539989
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۱۱:۳۲:۳۱
| |

امیرعبداللهیان در گفت و گو با همتای مجارستانی:

درخواست تسهیل انتقال ایرانیان مقیم اوکراین از طریق خاک مجارستان به ایران

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای مجارستانی خواستار مساعدت این کشور برای تسهیل روند انتقال ایرانیان مقیم اوکراین و دانشجویان ایرانی از طریق خاک مجارستان به ایران شد.

درخواست تسهیل انتقال ایرانیان مقیم اوکراین از طریق خاک مجارستان به ایران
کد خبر: 539989
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۱۱:۳۲:۳۱

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) با «پیتر سیارتو» همتای مجارستانی خود تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش فارس، وزرای خارجه درباره بحران اوکراین و همکاری برای تسهیل بازگشت ایرانیان مقیم اوکراین به ایران گفت‌وگو کردند.

وزیر امور خارجه مجارستان نیز ضمن ابراز نگرانی شدید از آغاز عملیات نظامی و تایید ضرورت استفاده ار راهکارهای سیاسی و دیپلماتیک، ابراز امیدواری کرد ابعاد این بحران در سریع‌ترین زمان ممکن مدیریت و کنترل شود.

کمک‌های انساندوستانه مجارستان برای تسهیل روند انتقال ایرانیان مقیم اوکراین از طریق خاک مجارستان به ایران

امیرعبداللهیان همچنین خواستار کمک‌های انساندوستانه مجارستان برای تسهیل روند انتقال ایرانیان مقیم اوکراین از طریق خاک مجارستان به کشور شد و گفت که شهروندان ایرانی از جمله دانشجویان، خانواده دیپلمات‌ها و سایر ایرانیان مقیم اوکراین، خواستار ورود به مرزهای لهستان و مجارستان برای بازگشت به ایران هستند. 

وزیر امور خارجه مجارستان هم اعلام کرد که این کشور برای پیگیری انتقال شهروندان ایرانی از طریق خاک مجارستان از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و دستورات لازم برای پذیرش ایرانیان بدون نیاز به ویزا در خاک مجارستان و فراهم آوردن تسهیلات فوری برای بازگشت آنان به کشورمان را صادر خواهد کرد.

امیرعبداللهیان همچنین از اهتمام دولت مجارستان برای کمک و ارائه تسهیلات لازم به ایرانیان مقیم اوکراین برای خروج امن از این کشور قدردانی کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها