کد خبر: 539497
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۳ ۲۰:۱۹:۳۱
| |

بورل:

اتحادیه اروپا به اتفاق آرا با تحریم روسیه موافقت کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد که این اتحادیه به اتفاق آرا با بسته تحریم‌های جدیدی روسیه موافقت کرده است.

اتحادیه اروپا به اتفاق آرا با تحریم روسیه موافقت کرد
کد خبر: 539497
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۳ ۲۰:۱۹:۳۱

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شامگاه سه‌شنبه گفت که  این اتحادیه به اتفاق آرا با بسته تحریم‌های جدیدی روسیه موافقت کرده است. 

به گزارش فارس، وی که پس از نشست فوق العاده وزیران خارجه اتحادیه اروپا صحبت می‌کرد مدعی شد که این تحریم‌ها آسیب زیادی به روسیه وارد خواهد کرد.

بورل گفت: «این تحریم‌ها 27 فرد و نهاد را که در نقض حق حاکمیت اوکراین نقش داشتند، هدف قرار می‌دهد».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: «این تحریم‌ها توانایی روسیه برای رسیدن به بازارهای مالی را هدف قرار داده است».

وی گفت: «نیروهای روسیه در حال حاضر در اراضی اوکراین هستند و این به معنای لغو توافق‌های مینسک است».

بورل گفت: « از اوکراین درخواستی مبنی بر حمایت از این کشور در برابر حملات سایبری دریافت کردیم و تیمی برای حمایت از کی‌یف اعزام خواهیم کرد».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: «اروپا در مقطع زمانی بسیار خطرناکی قرار دارد».

وی گفت که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار ندارد اما اعضای مجلس دوما که استقلال دونتسک و لوهانسک را برسمیت شناختند در لیست تحریم‌ها قرار دارند.

خبرگزاری بلومبرگ آمریکا عصر امروز خبر داده بود که اتحادیه اروپا در پی اعمال تحریم علیه 351 نماینده روسیه است که به استقلال دو جمهوری دونتسک و لوهانسک رای مثبت دادند.

همچنین رؤسای کمیسیون اروپا و شورای اروپا با «غیرقانونی و غیرقابل قبول» اقدام روسیه در به رسمیت شناختن دو جمهوری دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین، گفته بودند که بروکسل امروز بعدازظهر اولین بسته تحریمی را علیه روسیه ارائه خواهد کرد.

آن‌ها افزودند که این تحریم‌ها کسانی را که در این تصمیم دخیل بودند و همچنین بانک‌هایی را که از ارتش روسیه و سایر عملیات‌ها در این مناطق حمایت مالی می‌کنند، هدف قرار می‌دهد. طبق بیانیه منتشر شده در این خصوص، این تحریم‌ها همچنین توانایی کشور و دولت روسیه برای دسترسی به سرمایه و بازارهای مالی و خدمات اتحادیه اروپا را هدف قرار خواهند داد. علاوه بر این، اتحادیه اروپا قصد دارد واردات و صادرات این دو منطقه جدا شده را با اقدامات مشابهی که پس از الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ به اجرا درآورد، سرکوب کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها