کد خبر: 539472
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۳ ۱۹:۴۳:۱۱
| |

طبق گزارش سازمان ملل اعلام شد

روسیه، چین و صربستان به ارسال تسلیحات برای شورای نظامی میانمار ادامه می‌دهند

مخبر ویژه سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در میانمار اعلام کرد، روسیه و چین دو عضو شورای امنیت و نیز صربستان از کودتای سال گذشته به ارسال تسلیحات برای گروه نظامی حاکم در برمه و تجهیز آنها به سلاح‌هایی که علیه غیرنظامیان استفاده شدند، ادامه می‌دهند.

روسیه، چین و صربستان به ارسال تسلیحات برای شورای نظامی میانمار ادامه می‌دهند
کد خبر: 539472
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۳ ۱۹:۴۳:۱۱

تام اندروز، مخبر ویژه سازمان ملل در بیانیه‌ای درباره وضعیت حقوق بشر در میانمار اعلام کرد: روسیه و چین دو عضو شورای امنیت و نیز صربستان از کودتای سال گذشته به تجهیز گروه نظامی حاکم در برمه به سلاح‌هایی که علیه غیرنظامیان استفاده شدند، ادامه دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، اندروز در ادامه شورای امنیت سازمان ملل را به توقف روند ارسال سلاح‌هایی که علیه غیرنظامیان استفاده می‌شوند، تشویق کرد.

این مسؤول سازمان ملل اظهار کرد: با وجود مدارک و شواهد دال بر جنایات فجیعی که این گروه نظامی مرتکب شده و فرار آن از مجازات از زمان کودتای سال گذشته دو عضو شورای امنیت (روسیه و چین) به ارسال اسلحه برای این گروه در میانمار و انواع جنگنده و خودروی زرهی ادامه می‌دهند.

او افزود: در همین مدت زمانی نیز صربستان اجازه صادرات موشک و اسلحه توپخانه را برای ارتش میانمار صادر کرد.

همچنین اندروز درخواست کرد به ارتش میانمار اجازه دستیابی به نفت و گاز و ذخایر ارز خارجی داده نشود، همچنین به کشورها و شرکت‌های بخش خصوصی اجازه خرید کالاهایی چون چوب و سنگ‌های قیمتی و محصولات طبیعی کمیاب در صورتی که پول آنها برای شورای نظامی واریز می‌شود، داده نشود.  

ارتش میانمار ابتدای فوریه ۲۰۲۱ کنترل حاکمیت را در این کشور به دست گرفت و نخست وزیر و جمعی از مقامات این کشور را بازداشت کرد که این اقدام به آغاز خشونت‌هایی در سراسر این کشور ختم شد.

طبق گزارش سازمان ملل، از آن تاریخ و در پی اقدام گروه نظامی میانمار در سرکوب شدید اعتراضات مردمی، بیش از ۱۵۰۰ غیرنظامی کشته شده و صدها هزار تن دیگر آواره شدند.

سازمان ملل پس از انتشار گزارش‌هایی از کشتارها در حق روستاییان و آتش زدن صدها خانه در میانمار، در حال بررسی احتمال وقوع جنایات ضدبشری است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها