کد خبر: 539404
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۳ ۱۳:۵۱:۴۹
| |

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه:

اظهارات خصمانه مقامهای اوکراینی برای روسیه نگران کننده است

مسکو امنیت جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک را تضمین می کند

وزیر امور خارجه روسیه گفت: اظهارات خصمانه مقامهای اوکراینی برای روسیه نگران کننده است و مسکو امنیت جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک را تضمین می کند.

اظهارات خصمانه مقامهای اوکراینی برای روسیه نگران کننده است
کد خبر: 539404
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۳ ۱۳:۵۱:۴۹

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: اظهارات خصمانه مقامهای اوکراینی برای روسیه نگران کننده است و مسکو امنیت جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک را تضمین می کند.

به گزارش ایرنا، لاوروف روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه خبری روسیه ۲۴ خاطرنشان کرد: امضای قرارداد دوستی و همکاری و کمک متقابل بین روسیه و جمهوریهای خلق دونتسک و لوگانسک، امنیت این دو کشور مستقل را تضمین می کند.

وی افزود: بر این باورم که همه این واقعیت را می دانند. 

به گفته وزیر خارجه روسیه، مسکو خواهان آن است که مسائل از راههای صلح آمیز حل و فصل شود و به همین خاطر اظهارات خصومت جویانه مقامهای اوکراینی، اقدامات برای ارسال بسیار گسترده سلاح به این کشور و گلوله باران مناطق جمهوریهای خلق دونتسک و لوگانسک، نگرانی روسیه را برمی انگیزد. 

کسی نمی تواند تایید کند که حکومت اوکراین، نماینده همه مردم ساکن آن است

لاوروف گفت: هیچکس نمی تواند تایید کند که حکومت اوکراین از سال ۲۰۱۴ نماینده همه مردم ساکن در اوکراین است.

وی تصریح کرد: من معتقد م که هیچکس نمی تواند بپذیرد که رژیم حاکم بر اوکراین که از کودتای حکومتی سال ۲۰۱۴ به قدرت رسیده است، نماینده همه مردم ساکن اوکراین است.

کی یف توافقنامه مینسک را اجرا نمی کند

وزیر خارجه روسیه گفت: دولت اوکراین قصد اجرای توافقنامه مینسک را ندارد و به خواسته های شرکای اوکراینی در این مورد ارزشی قائل نیست.

لاوروف تصریح کرد: روسیه در این هفت سال تقریبا هر روز توجه شرکای اروپایی را به این نکته جلب می کرد که کی یف بار دیگر به خواسته آنها در مورد توافقنامه مینسک ارزشی قائل نیست و بار دیگر هیچ اقدامی نمی کند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن مقامهای اوکراینی بطور علنی اعلام می کنند که توافقنامه مینسک را اجرا نخواهند کرد.

به گفته لاوروف، کی یف حامیان غربی خود را وادار می کند که روحیه روس هراسی را که نیروی محرکه در حکومت اوکراین و محافل سیاسی این کشور است، بپذیرند یا با آن کنار بیایند. 

وی خاطرنشان کرد که در شرایطی که توافقنامه مینسک بخاطر اقدامات کی یف و کارشکنی این رژیم در انجام تعهدات خود از بین رفته است و شاید تحریک کشورهای غربی برای اتخاذ چنین موضعی ازسوی دولت اوکراین، برای همه معلوم شده است که این توافقنامه بی اعتبار شده است و روسیه در این مورد سهمی نداشته است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: در این رابطه می خواهم به نقش منفی اتحادیه اروپا اشاره کنم که بارها ثابت کرده است که نمی تواند پاسخگوی سخنان و اقدامات خود باشد.

شب گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که کشورش جمهوری های دونتسک و لوگانسک را به رسمیت می شناسد و قراردادهای دوستی و همکاری با سران این دو منطقه امضا کرد. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها