کد خبر: 537665
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ۲۱:۰۵:۵۶
| |

تماس تلفنی بایدن و پوتین درباره اوکراین پس از یک ساعت پایان یافت

منابع خبری از پایان گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهور آمریکا و روسیه پس از یک ساعت خبر می‌دهند.

تماس تلفنی بایدن و پوتین درباره اوکراین پس از یک ساعت پایان یافت
کد خبر: 537665
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ۲۱:۰۵:۵۶

گفت‌وگوی تلفنی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه درباره اکراین پس از یک ساعت به پایان رسید.

به گزارش فارس، ساعتی پیش نیز کاخ الیزه فرانسه خبر داد که تماس تلفنی «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه درباره بحران اوکراین بیش از یک ساعت و 40 دقیقه به طول انجامید.

الیزه اضافه کرد: «ماکرون و پوتین درباره راه‌های اجرای توافق مینسک به گفت‌وگو پرداختند و رئیس جمهور فرانسه تاکید کرده است که گفت‌وگوی جدی با تشدید تنش‌ها همخوانی ندارد».

ماکرون در این تماس تلفنی با انتقال نگرانی کشورهای اروپایی از پیامدهای تشدید تنش‌ها در اوکراین، بر حفظ ارتباط با رئیس جمهور روسیه توافق کرد.

با وجود آنکه روسیه بارها اطمینان خاطر داده که قصد حمله به اوکراین را ندارد، آمریکا و کشورهای اروپایی آمادگی‌های نظامی خودشان را برای آنچه به گفته آنها مقابله با تحرکات نظامی احتمالی مسکو است افزایش داده‌اند. برخی از این کشورها به همین بهانه به اوکراین نیرو و تجهیزات نظامی ارسال کرده‌اند. 

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در ایالات متحده روز شنبه در گفت‌وگو با هفته‌نامه «نیوزویک»، ادعاهای مقام‌های آمریکایی مبنی بر تصمیم روسیه برای حمله به اوکراین در جریان یا پس از المپیک پکن را کاملاً بی‌اساس توصیف کرد.

این در حالی است که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا شامگاه جمعه در ادامه هیاهوی رسانه‌ای، به تمامی شهروندان آمریکایی هشدار داد که ظرف 24-48 ساعت آینده خاک اوکراین را ترک کنند.

وی که در کنفرانس خبری کاخ سفید صحبت می‌کرد، گفت: «اکنون خطر به اندازه کافی زیاد بوده  و تهدید به اندازی کافی فوری است و این همان چیزی است که احتیاط می‌خواهد».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها