کد خبر: 539259
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۲ ۱۸:۰۰:۵۳
| |

سفر هیئت‌های فلسطینی به کشورهای مختلف درباره برپایی کشور مستقل فلسطین

​یک مقام فلسطینی اعلام کرد که روزهای آینده قرار است هیئت‌هایی به کشورهای مختلف سفر کنند و رویکرد "پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی و برپایی کشور مستقل فلسطینی "را مطرح کنند.

سفر هیئت‌های فلسطینی به کشورهای مختلف درباره برپایی کشور مستقل فلسطین
کد خبر: 539259
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۲ ۱۸:۰۰:۵۳

رمزی رباح، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین اعلام کرد که هیئت‌هایی از این کمیته هفته آتی به کشورهای مختلف جهان خواهند رفت و رویکردی را مطرح خواهند کرد که در راستای پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی و برپایی کشور فلسطینی مستقل در مرزهای سال ۱۹۶۷ است و پایتخت آن قدس شرقی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، وی گفت: هیات های فلسطینی در روزهای آتی تحرکات خود در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آمریکای لاتین، مصر، اردن، الجزایر، عربستان و قطر را آغاز خواهند کرد و هدف آن ها انتقال تصویر واقعی از مشکلاتی است که مردم فلسطین به دلیل اقدامات رژیم اسرائیل از آن ها رنج می برند.

رباح افزود: هیئت‌های فلسطینی حامل رویکردی مبتنی بر برگزاری کنفرانس بین‌المللی با نظارت و اشراف سازمان ملل و شورای امنیت و همچنین پنج عضو دائم این سازمان هستند و هدف از این کنفرانس اجرای تصمیمات قانونی و بین‌المللی درخصوص مساله فلسطین و پایان دادن به اشغالگری اسرائیل و شهرک سازی در زمین‌های اشغال شده فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ است.

این رهبر فلسطینی در ادامه توضیحات خود در خصوص این رویکرد گفت: این رویکرد شامل مطالبه گری برای ایجاد حمایت‌های بین‌المللی از ملت فلسطین است؛ ملتی که به طور روزانه شاهد خشن‌ترین روش‌های تعرض و تجاوز از سوی اسرائیل است. همچنین هدف این رویکرد انتقال پیامی مبنی بر اینکه دولت فلسطین گزینه‌های خود را دارد و محکوم به گزینه‌های تحمیلی رژیم صهیونیستی و دولت ضد فلسطینی آمریکا نیست.

وی در ادامه بر لزوم ایجاد راه حل‌های سیاسی مبتنی بر پایان دادن به اشغالگری و شهرک سازی صهیونیست‌ها و تطبیق تصمیمات قانونی و بین‌المللی تاکید کرد و گفت: ما از کشورهای جهان می‌خواهیم که تصمیمات سازمان ملل را اجرایی کنند و با دوگانگی با مساله فلسطین تعامل نکنند.

رباح همچنین بر ضرورت حمایت از حقوق و سرزمین مردم فلسطین در مقابله با افزایش شهرک سازی رژیم صهیونیستی، مصادره زمین‌ها، بیرون کردن خانواده‌های فلسطینی از خانه‌های خود و همچنین قتل و کشتار تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، سازمان آزادی بخش فلسطین پس از نشست اخیر خود در روز پنج‌شنبه گذشته کمیته‌ای با هدف تماس و ارتباط با طرف‌های بین‌المللی تشکیل داد تا این طرف‌ها را تشویق به اجرای تصمیمات قانونی و بین‌المللی در خصوص مساله فلسطین کند و اولین نشست این کمیته روز شنبه گذشته در شهر رام الله برگزار شد.

برخی مسؤولان فلسطینی در این باره گفته‌اند که این تماس‌ها و ارتباطات، کشورهای تاثیرگذار در سطح منطقه و جهان را شامل می‌شود تا به مسؤولیت‌های خود عمل کنند و طرف فلسطینی به تنهایی متحمل اقدامات یکجانبه اسرائیل نشود.

از سوی دیگر، شورای مرکزی فلسطین پس از برگزاری نشست‌هایی در رام الله که دو روز به طول انجامید، در ۲۹ فوریه اعلام کرد که به رسمیت شناختن اسرائیل را به حالت تعلیق در می‌آورد تا اینکه اسرائیل دولت فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی را به رسمیت بشناسد و شهرک سازی را متوقف کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها