کد خبر: 490342
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۷ ۰۹:۲۸:۳۵
| |

مخالفت قطر با هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

وزیر خارجه قطر تصریح کرد که موضع دوحه در قبال عادی سازی روابط تغییر نمی‌کند و حمایت از حقوق فلسطین در اولویت این کشور است.

مخالفت قطر با هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی
کد خبر: 490342
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۷ ۰۹:۲۸:۳۵

اعتمادآنلاین| محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر تأکید کرد موضع دوحه در صورت حاصل نشدن پیشرفت در روند صلح که رضایت فلسطینی‌ها را در پی داشته باشد، همان موضع ثابت قبلی در مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تلویزیون الجزیره، او تصریح کرد: قطر تاکنون هیچ گونه نشانه‌ای از تمایل اسرائیل برای مشارکت در مذاکره با هدف دستیابی به صلح دریافت نکرده است.

وزیر خارجه قطر همچنین گفت: آتش بس در نوار غزه، توافقی موقت است و مناقشه بین اسرائیل و فلسطینی‌ها را به صورت ریشه‌ای حل نمی‌کند.

او در مصاحبه با شبکه «اس ان بی سی» آمریکا افزود: نیاز مبرمی به حفظ آتش بس از طریق توقف اقدامات تحریک آمیز، اجازه دادن به فلسطینی‌ها اعم از مسلمانان و مسیحیان برای انجام مناسک دینی، توقف کوچاندن ساکنان محله شیخ جراح از خانه هایشان و جبران خسارت‌های ناشی از جنگ غزه وجود دارد.

وزیر خارجه قطر در این خصوص گفت: در واقع معتقدیم روند آتش بس که مصر، قطر و آمریکا از نزدیک برای برقراری آن تلاش کردند، آتش بس موقتی است و مسائلی مانند اقدامات تحریک آمیز در قدس و غیاب چشم انداز صلح بین فلسطینی‌ها و اسرائیل را به صورت ریشه‌ای حل نمی‌کند».

او با بیان اینکه کشورش سال‌ها یک میانجی مورد اعتماد بوده است و سابقه چند بار میانجی گری موفقیت آمیز در منطقه را در کارنامه دارد، گفت: «روابط ما با طرف‌های مختلف از جمله حماس و طالبان و دوستی با آمریکا به نفع امنیت و ثبات منطقه است. شما همیشه به یک دوست نیاز دارید که با دشمنان و مخالفانت رایزنی کند. قطر در این خصوص به عنوان یک تریبون عمل کرده است.

ما تاکنون فواید رایزنی قطر با گروه‌های مختلف را مشاهده کرده ایم. ما در دستیابی به توافق آتش بس در نوار غزه مشارکت کردیم و در چند سال گذشته به صورت فعال در دستیابی به چندین توافق بین حماس و اسرائیل حضور داشته ایم. درباره آمریکا و طالبان نیز ما نزاع بین آنان را متوقف کردیم و در حال حضور میزبان مذاکره طالبان و دولت افغانستان هستیم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها