اصابت یک پرتابه اوکراینی به ساختمان گشت مرزی روسیه

سازمان امنیت فدرال روسیه اعلام کرد یک پرتابه اوکراینی به یک ساختمان گشت مرزی روسی اصابت کرده و آن را تخریب کرده است.

اصابت یک پرتابه اوکراینی به ساختمان گشت مرزی روسیه
کد خبر: 539228
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۲ ۱۴:۵۵:۱۶

 رسانه‌های روسی روز دوشنبه از اصابت یک پرتابه از سمت اوکراین به یک پایگاه گشت مرزی روسیه خبر دادند.

به نوشته روزنامه «مسکو تایمز» به نقل از سرویس مرزی سازمان امنیت فدرال روسیه، این پرتابه به یکی از ساختمان‌های واقع در مرز اوکراین اصابت کرده است.

در بیانیه این سازمان آمده است:‌ «ساعت ۹:۵۰ دقیقه صبح (به وقت محلی) یک پرتابه ناشناس که از قلمرو اوکراین شلیک شده بود، یکی از مکان‌‌های حضور نیروهای گشت مرزی را کاملاً تخریب کرد».

سرویس مرزی سازمان امنیت فدرال روسیه با این حال افزود، در این حادثه که در مجاورت ناحیه «روستوف» رخ داده کسی کشته یا زخمی نشده است.

هدف قرار گرفتن این پست مرزی بین مرزهای نواحی خودمختار شرق اوکراین و روسیه در حالی رخ می‌دهد که طی روزهای گذشته روند انتقال زنان و کودکان و سالمندان جمهوری‌های خودخوانده لوهانسک و دونتسک به منطقه روستوف آغاز شده است.

روز شنبه نیز یکی از پرتابه‌های اوکراین در فاصله یک کیلومتری مرز روسیه فرود آمده بود. نیروهای اوکراینی از روز پنجشنبه با نقض آتش‌بس درج شده در توافق مینسک، حملات توپخانه‌ای را علیه مناطق خودمختار روس زبان دونباس از سر گرفته‌اند.

علاوه بر این ظهر شنبه مقامات ناحیه دونتسک اعلام کردند بخش‌هایی از شمال این منطقه تحت حملات خمپاره‌ای و توپخانه‌ای قرار گرفته و عده‌ای کشته و زخمی شده‌اند.

با این وجود، سخنرانان غربی نشست امنیتی مونیخ علاوه بر چشم‌پوشی از موارد نقض آتش‌بس از سوی نیروهای اوکراینی، این حملات را «عملیات فریب» روسیه برای توجیه حمله به اوکراین توصیف کرده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها