کد خبر: 539091
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۱ ۲۱:۳۸:۲۶
| |

یادداشت تفاهم همکاری میان جمهوری ایران و ارمنستان امضا شد

در دیدار وزیر دادگستری ایران با همتای ارمنستانی‌اش یک یادداشت تفاهم همکاری میان جمهوری ارمنستان و جمهوری اسلامی ایران امضا شد.

یادداشت تفاهم همکاری میان جمهوری ایران و ارمنستان امضا شد
کد خبر: 539091
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۱ ۲۱:۳۸:۲۶

امین حسین رحیمی وزیر دادگستری عصر امروز میزبان "کارن آندراسیان"، وزیر دادگستری جمهوری ارمنستان بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از  روابط عمومی وزارت دادگستری، زیر دادگستری ایران در این دیدار با بیان اینکه دو کشور دارای روابط و پیوندهای تاریخی و تمدنی هستند اظهار کرد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران احترام به تمامیت ارضی و به رسمیت شناختن حق حاکمیت همه کشورها و همچنین توسعه بیش از پیش روابط با کشورهای دوست و همسایه است.  

رحیمی همچنین پیشنهاد کرد: برای تسهیل امور تجار و فعالان اقتصادی دو کشور، یک مرکز داوری و میانجیگری تشکیل شود تا رسیدگی به اختلافات احتمالی تجاری با سهولت و سرعت بیشتری انجام گیرد.

وزیر دادگستری جمهوری ارمنستان نیز ضمن استقبال از این پیشنهاد با تاکید بر حسن روابط فی مابین دو کشور، ابراز امیدواری کرد، با تحکیم مناسبات حقوقی و قضایی بین دو کشور، بستر مناسبی برای توسعه روابط در دیگر زمینه‌ها فراهم شود.

همچنین در ادامه دو طرف با اذعان به این واقعیت که ارتقای روابط حقوقی و قضایی طرفها در کنار سایر روابط اعم از سیاسی، اقتصادی و تجاری و نیز حمایت از فعالیت‌های اقتصادی و تجاری اتباع دو کشور بسیار حائز اهمیت است، بر لزوم تقویت روابط مبتنی بر احترام متقابل و اصل حسن نیت تاکید کردند.

در پایان این دیدار یک یادداشت تفاهم همکاری در یازده بند با هدف تسهیل اجرای موافقتنامه‌های "همکاری حقوقی در امور مدنی و کیفری"، "استرداد مجرمان" و "انتقال محکومان" بین دو طرف به امضا رسید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها