کد خبر: 538404
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۸ ۰۷:۲۱:۱۲
| |

ادعای مقام آمریکایی:

روسیه ۷ هزار سرباز به نیروهای خود در مرز اوکراین اضافه کرد

در حالی که روسیه و حتی برخی از رسانه‌های غربی نزدیک و متحد آمریکا اذعان داشتند که شماری از نیروهای روسی از مرز اوکراین عقب نشینی کردند، یک مقام ارشدآمریکایی مدعی شد که روسیه در روزهای اخیر هفت هزار سرباز به مرز با کی یف اعزام کرده است.

روسیه ۷ هزار سرباز به نیروهای خود در مرز اوکراین اضافه کرد
کد خبر: 538404
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۸ ۰۷:۲۱:۱۲

شماری از خبرگزاری‌های غربی از جمله آسوشیتد پرس ، فرانس پرس و پایگاه خبری اکسیوس بدون اشاره به نام منبع خود مدعی شدند که یک مقام ارشد دولت آمریکا شامگاه چهارشنبه گفته است که به اعتقاد واشنگتن ادعاهای روسیه در مورد عقب نشینی نیروهایش از نزدیکی مرز با اوکراین غلط است و مسکو در واقع حضور خود در مرز را با افزودن این هفت هزار نیرو در روزهای اخیر افزایش داده است.

به گزارش ایرنا، در این گزارش  بدون آن‌که هیچ شواهدی از ادعاهای مقام دولت آمریکایی ارائه شود، آمده‌ است: این مساله نشان می‌دهد که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه علناً پیشنهاد از سرگیری مذاکرات را داده، در حالی که به صورت مخفی در حال بسیج (نیروها) برای جنگ است.

این گزارش افزود: دیروز، دولت روسیه اعلام کرد که نیروهایش را از مرز با اوکراین خارج می کند. آنها به خاطر این ادعا، هم در اینجا و هم در سراسر جهان توجه زیادی را به خود جلب کردند اما اکنون می دانیم که نادرست است.

طبق ادعای مقامات کاخ سفید، آمریکا اکنون تأیید می کند که در چند روز گذشته، روسیه به جمع نیروهای خود در امتداد مرز با اوکراین تا ۷ هزار نفر افزوده است که برخی از آنها امروز رسیده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها