کد خبر: 538092
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۶ ۱۲:۵۳:۴۴
| |

«ریبر احمد» رسما نامزد ریاست جمهوری عراق شد

حزب دموکراتیک کردستان عراق پس از رأی دادگاه فدرال در خصوص رد صلاحیت «هوشیار زیباری»، «ریبر احمد» را به عنوان نامزد تصدی منصب ریاست جمهوری معرفی کرد.

«ریبر احمد» رسما نامزد ریاست جمهوری عراق شد
کد خبر: 538092
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۶ ۱۲:۵۳:۴۴

«محمود محمد» سخنگوی حزب دموکراتیک کردستان عراق گفت که این حزب، ریبر احمد وزیر کشور در دولت منطقه کردستان را برای تصدی منصب ریاست جمهوری عراق معرفی کرد.

به گزارش فارس،  سخنگوی حزب کردستان افزود که معرفی ریبر احمد پس از تحولات سیاسی و موانع ایجاد شده بر سر راه روند انتخاب رئیس جمهور و به منظور استمرار اقدامات قانونی در این روند سیاسی عراق انجام شد. ریبر احمد از سال ۲۰۱۹ منصب وزیر کشور دولت منطقه کردستان عراق را بر عهده دارد.

دادگاه فدرال عراق روز یکشنبه طی حکمی، صلاحیت هوشیار زیباری برای تصدی منصب ریاست جمهوری را رد کرد. این رأی دادگاه در پی شکایت رسمی شماری از نمایندگان پارلمان عراق صورت گرفت. وی که نامزد پیشنهادی حزب دموکرات کردستان عراق برای ریاست‌جمهوری بود، در سال ۲۰۱۶ از پست وزارت دارایی عراق به دلیل داشتن پرونده‌های فساد کنار گذاشته شده بود.  

قرار بود، ۱۸ بهمن ماه جاری (۷ فوریه)، نشست پارلمان جدید عراق برای انتخاب رئیس‌جمهور این کشور برگزار شود. پارلمان عراق پیشتر، اسامی ۲۵ نامزد تایید صلاحیت شده برای ریاست‌جمهوری را رسما اعلام کرده بود که به نظر می‌رسید رقابت اصلی برای تصدی این پست میان «برهم صالح» رئیس‌جمهور کنونی به نمایندگی از حزب اتحادیه میهنی کردستان و  هوشیار زیباری باشد. هرچند که با عدم رسیدن حدنصاب لازم، نشست پارلمان برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید به زمانی نامعلوم موکول شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها