کد خبر: 526403
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ۱۸:۳۲:۰۰
| |

نماینده کُرد عراق:

اقلیم کردستان در آستانه اعتراضات گسترده مردمی است

یک نماینده پارلمان کردستان عراق گفت که شرایط ملتهبی در شهرها و مناطق کردنشین حاکم است و هر لحظه باید شاهد اعتراضات گسترده مردمی باشیم.

اقلیم کردستان در آستانه اعتراضات گسترده مردمی است
کد خبر: 526403
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ۱۸:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| «بیستون فائق» فعال سیاسی کُرد و نماینده پارلمان کردستان عراق امروز (شنبه) با اشاره به اعتراضات دانشجویان در شهر سلیمانیه، در خصوص گسترش دایره اعتراضات هشدار داد.

به گزارش فارس، او به وبگاه المعلومه گفت که به دنبال تسلط کامل دو حزب دموکرات و اتحاد میهنی بر همه امور در منطقه کردستان و کنترل تمامی مناصب اجرایی و امنیتی، جامعه کردستان در آستانه «انقلاب مردمی» قرار دارد.

بیستون فائق همچنین گفت که اعتراضات دانشجویان در سلیمانیه به تظاهرات ضد دولت اربیل تبدیل شده و برخی جریان‌های مخالف با دو حزب دموکرات و اتحاد میهنی وارد جریان اعتراضات شده‌اند.

او تأکید کرد که در پس تسلط بلند مدت دو حزب یاد شده بر تمامی مناصب، فاصله زیادی میان آن‌ها و باقی مردم کردستان عراق ایجاد شده و پیش‌بینی می‌شود که اعتراضات سلیمانیه ادامه یافته و به شهرهای دیگر نیز کشیده شود.

اعتراضات دانشجویان در «سلیمانیه» و «حلبچه» و مناطق «گرمیان» و «راپرین» اقلیم کردستان عراق، به بیکاری و اوضاع بد معیشتی بیش از سه هفته است که جریان دارد و طبق آخرین آمار در این اعتراضات تاکنون 9 نفر کشته و بیش از 20 تن دیگر زخمی شده‌اند. دانشجویان خواستار دریافت کمک هزینه تحصیلی از سوی دولت اربیل هستند که از سال 2014 تاکنون قطع شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها