کد خبر: 538019
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۵ ۱۴:۳۳:۳۰
| |

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه:

آماده حل تنش بین روسیه و اوکراین هستیم

سخنگوی وزارت خارجه ایران درخصوص آخرین تحولات اوکراین گفت: با هر دو کشور روابط حسنه داریم تلاش می‌کنیم دو طرف را به حل و فصل اختلافات از طریق مسالمت آمیز دعوت کنیم و آمادگی این را داریم که برای حل تنش بین روسیه و اوکراین، هر کاری را انجام دهیم.

آماده حل تنش بین روسیه و اوکراین هستیم
کد خبر: 538019
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۵ ۱۴:۳۳:۳۰

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه درخصوص آخرین تحولات اوکراین و همچنین اقدامات وزارت امور خارجه در خصوص ایرانیان مقیم اوکراین گفت: ایران با دقت و حساسیت اتفاقات در اوکراین را پیگیری می‌کند. ما از افزایش تنش در بین اوکراین و روسیه ابراز نگرانی می‌کنیم. به عنوان کشوری که با هر دو کشور روابط حسنه داریم تلاش می‌کنیم دو طرف را به حل و فصل اختلافات از طریق مسالمت آمیز دعوت کنیم و آمادگی این را داریم که برای حل تنش بین روسیه و اوکراین، هر کاری را انجام دهیم.

به گزارش فارس، او گفت: منطقه اوراسیا تحمل جنگ دیگری را ندارد. متأسفانه آمریکا با رفتار خسارت بارش طی دهه‌های گذشته در افغانستان، خاورمیانه و این منطقه نشان داده از اشتباهات خود درس نمی‌گیرد و همچنان تنش آفرینی می‌کند.

وزارت خارجه درباره اتباع ایرانی اقدامات مهمی را انجام داده است و سفارت ایران اطلاعیه‌های لازم را صادر کرده و با ایرانیان مقیم در ارتباط است. یک خط مستقیم در مورد ارتباط هم به صورت خط زمینی و هم در فضای مجازی برقرار شده است. به صورت منظم با دانشجویان و ایرانیان در ارتباط است. وضعیت سفر از عادی به قرمز تبدیل شده است. خط 24 ساعته با شماره 61153144 برای تماس اتباع ایرانی اعلام شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها