الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس:

هروقت ما بخواهیم، نیروهای روسیه از بلاروس می‌روند

رئیس‌جمهوری بلاروس امروز (دوشنبه) گفت،‌ نظامیان روسیه با تصمیم مسکو و مینسک و پس از آنکه مانورهای مشترک به پایان رسید، از بلاروس خارج خواهند شد.

هروقت ما بخواهیم، نیروهای روسیه از بلاروس می‌روند
کد خبر: 538010
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۵ ۱۴:۰۵:۳۸

الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس در نشستی با اولکساندر موروز، سیاستمدار اوکراینی گفت: سوالی منطقی مطرح می‌شود؛ شما چه زمانی آنها (نظامیان روس) را از اینجا خارج می‌کنید؟ آنها در مورد آن صحبت نمی‌کنند و فشار را روی ما می‌گذارند. ما آنها را زمانی خارج خواهیم کرد که به همراه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه تصمیم به این کار بگیریم و زمانی که مانورها به پایان رسیده باشد. این ما هستیم که تصمیم می‌گیریم؛ این خاک ماست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری دولتی بلاروس بلتا، رئیس‌جمهوری بلاروس همچنین اعلام کرد که در آینده نزدیک با رئیس‌جمهوری روسیه دیدار خواهد کرد. او تاریخ دقیقی ذکر نکرد.

از زمان بالا گرفتن تنش‌ها میان اوکراین و روسیه، یک سری نظامیان روس برای اجرای مانورهایی وارد بلاروس شدند که هم‌مرز هستند. بلاروس متحد نزدیک روسیه به شمار می‌رود. علاوه بر آن، بیش از صد هزار نظامی روس در نزدیکی مرز روسیه با اوکراین صف‌آرایی کرده‌اند که به گفته غرب ظن اجرای یک حمله را بالا می‌برد. مسکو اما تمامی این اتهامات را رد می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها