کد خبر: 536288
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۶ ۱۶:۴۴:۳۷
| |

ساف:

دستگاه قضایی اسرائیل در خدمت توسعه شهرک‌سازی است

سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) تأکید کرد که رژیم صهیونیستی از دستگاه قضایی برای اجرای سیاست توسعه شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی استفاده می‌کند.

دستگاه قضایی اسرائیل در خدمت توسعه شهرک‌سازی است
کد خبر: 536288
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۶ ۱۶:۴۴:۳۷

دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقاومت در برابر شهرک‌سازی وابسته به ساف امروز شنبه در بیانیه‌ای تصمیم «آویچای مندلبلیت» مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی در خصوص موافقت با طرح تأسیس شهرک صهیونیستی « Eviatar» در کوه صبیح واقع در نابلس در شمال کرانه باختری را محکوم کرد.

به گزارش فارس، در این بیانیه به شهادت نُه فلسطینی و زخمی شدن ده‌ها نفر در اعتراضات مردمی به ساخت این شهرک طی چند ماه گذشته اشاره شده و آمده است که «نفتالی بنت» نخست وزیر، «بنی گانتز» وزیر جنگ و «آیلت شاکید» وزیر داخلی رژیم صهیونیستی سعی کردند تا طرح تبدیل مجتمع‌های صهیونیست‌‌نشین به شهرک صهیونیستی در کوه صبیح و اراضی فلسطین را پیش ببرند.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، شهرک‌نشینان جولای گذشته با کابینه رژیم صهیونیستی درباره تخلیه این شهرک تا مشخص شدن وضعیت آن به توافق رسیدند اما هیچگاه این طرح را اجرا نکردند. در بیانیه ساف همچنین به طرح موافقت رژیم صهیونیست با ساخت‌وساز در سه شهرک «گیلو»، «کریات یووال» و «گونیم» در قدس اشغالی اشاره شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها