رسانه‌های صهیونیستی:

بن سلمان درحال آماده‌سازی برای عادی سازی روابط با اسرائیل است

رسانه‌های صهیونیستی ضمن تمجید از سیاست‌های ولیعهد سعودی اعلام کردند که بن سلمان درحال آماده‌سازی برای ایجاد روابط دیپلماتیک با اسرائیل است.

بن سلمان درحال آماده‌سازی برای عادی سازی روابط با اسرائیل است
کد خبر: 537847
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۴ ۱۶:۴۴:۳۳

رسانه‌های اسرائیلی سیاست «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی را تحسین و اعلام کردند که سیاست وی هویت عربستان را تغییر داده و مسیر را برای عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو هموار کرده است.

به گزارش تسنیم، بر اساس گزارش کانال 12 اسرائیل ، محمد بن سلمان توانسته هویت عربستان سعودی را تغییر دهد درحالی‌که هیچ کشوری چنین اقدامی را انجام نمی‌دهد و این یک تغییر ناگهانی و همه جانبه است و به نظر می رسد او قصد دارد  پرچم و سرود ملی   را نیز تغییر دهد.

این کانال همچنین  اعلام کرد : « بن سلمان در تلاش است تا عربستان را از شریعت اسلام دور کند  و  همچنین می‌خواهد پرچم جدیدی را  طراحی کند که وابستگی  عربستان به اسلام را برجسته نکند. وی در صدد برجسته ساختن تمدن عربستان است به گونه‌ای که از باستان‌شناسان خود می‌خواهد بناهای یهودی را در این سرزمین بیایند و در فرهنگ داخلی خود ادغام کنند».

به اعتقاد محمد بن سلمان، باید پرچم جدیدی برافراشته شود که  وابستگی او به اسلام را نشان ندهد. پرچم سبز فعلی شامل آیه  «لا اله الا الله محمد رسول‌ الله » و زیر آن  نماد یک شمشیر بلند است. هنوز معلوم نیست که پرچم جدید چگونه طراحی شود.

برخی رسانه‌ها اعلام کردند که تصمیم رژیم آل سعود برای حذف عبارت توحید «لااله الاالله، محمد رسول الله» از پرچم ملی این کشور در چارچوب ایجاد روابط دیپلماتیک با رژیم اسرائیل است که واکنش شهروندان سعودی را به دنبال داشته است.

اگر شاهزاده در کاری که انجام داده موفق شود، ممکن است تأثیر مطلوبی بر روابط او با اسرائیل نیز داشته باشد. تصادفی نیست که محمد بن سلمان در جستجوی تمدن باستانی عربستان ، باستان شناسان خود را ترغیب به یافتن تمدن یهودی کرد.

سعودی لیکس از یک سند فاش شده در خصوص برنامه‌های ولیعهد سعودی برای سکولاریزاسیون جامعه عربستان خبر داد.

ولیعهد سعودی قصد دارد باهدف ایجاد کشور سکولار سعودی برخی از فعالیت‌های دینی و عقیدتی را در این کشور تا حد امکان محدود بکند. او قصد دارد با حذف رهبران دینی از جامعه سنتی عربستان، خود زمام تمام امور را در این کشور در اختیار داشته باشد. وی خواهان ارائه قرائت جدیدی از دین، به‌مانند همه دولت‌های سکولار که نسبت به دین تعریف خاص خود را دارند است. او می‌خواهد با محدود نمودن رهبران دینی امکان هرگونه اعتراض را از جامعه دینی در این کشور بگیرد. بن سلمان با ایجاد دولت سکولار در عربستان خواهان همگرایی بیشتری با غربی‌ها است.

روز گذشته منابع عبری فاش کردند که اسرائیل انتظار دارد که  ولیعهد سعودی به محض اینکه تاج و تخت پادشاهی را به دست گرفت، عادی سازی روابط با تل آویو را اعلام کند.

اخیرا اندیشکده «موسسه یهودی امور امنیت ملی» اعلام کرد که ولیعهد سعودی عادی سازی روابط با اسرائیل را در اولویت قرار داده و این موضوع اولین گام‌های وی در صورت رسیدن به تاج و تخت پادشاهی خواهد بود.

همچنین « یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با «رادیو ارتش اسرائیل» که سه‌شنبه منتشر شد، گفت: اسرائیل علاقه‌مند به گسترش قراردادهای « ابراهیم » است و امیدوار است که  عربستان به این فهرست بپیوندد.

از زمان روی کار آمدن ولیعهد سعودی در سال 2017 ، شاخص‌های ایجاد روابط دیپلماتیک بین عربستان و رژیم صهیونیستی افزایش یافته است.

عربستان هرچند تاکنون روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی نکرده اما به صورت پنهانی و حتی آشکارا مقامات این دو رژیم با یکدیگر دیدار دارند و حتی هیئت‌هایی از اسرائیل به عربستان سفر کرده است. درواقع هراس از افکار عمومی باعث شده که عربستان روابط خود را با رژیم صهیونیستی آشکار کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها